Az amerikai védjegyhivatalhoz fordult a Mattel játékgyártó, a főként a játékbabáiról ismert társaság a brit divatlánc Burberry „BRBY” védjegyét véli problémásnak, illetve könnyen összetéveszthetőnek a Barbie márkanévvel. Az amerikaiak beadványa szerint a különböző Burberry ruházati cikkekre, táskákra kitalált BRBY márkahívószó megtévesztheti a vásárlókat, azt a téves képzetet erősítve, hogy bármi közük van a Barbie babákhoz. 
 

Fashion Brand Store Closed In Venice
The Burberry store in Venice, Italy on March 21, 2020 close to S.Mark Square. All the major high fashion brand stores in Venice around S.Mark square are closed due to the Coronavirus Emergency. (Photo by Giacomo Cosua/NurPhoto) (Photo by Giacomo Cosua / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó: Giacomo Cosua / AFP

A két érintett cég egyelőre nem kommentálta a Reuters értesülését. A hírügynökség idézte Josh Gerben védjegyoltalmi ügyekre szakosodott jogász tweetjét az ügyről. Szerinte a Mattel problémája az, hogy a BRBY fonetikusan Barbie-nak hangzik, de a Burberry ellenérvei is elég erősek, mivel a rövidítés tökéletesen passzol a divatlánc nevéhez. 

A brit cég tavaly kérelmezte a BRBY védjegy bejegyzését az Egyesült Államokban, a  Mattel szerint viszont a kifejezés miatt a vásárlók azt hihetik, hogy a Barbie brand kiterjesztéséről lehet szó. A védjegyvitákon túl a menedzsment feje azért is fájhat, mert a megugró gyártási költségek és a 21 százalékos forgalomcsökkenés miatt a Mattel veszteséggel zárta az első negyedévet. A híres babák is 41 százalékkal kevesebb bevételt hoztak, mint 2022 első három hónapjában, így nem csoda, hogy a Mattel-részvények jelenleg 17 százalékkal érnek kevesebbet, mint egy éve.