Az amerikai védjegyhivatalhoz fordult a Mattel játékgyártó, a főként a játékbabáiról ismert társaság a brit divatlánc Burberry „BRBY” védjegyét véli problémásnak, illetve könnyen összetéveszthetőnek a Barbie márkanévvel. Az amerikaiak beadványa szerint a különböző Burberry ruházati cikkekre, táskákra kitalált BRBY márkahívószó megtévesztheti a vásárlókat, azt a téves képzetet erősítve, hogy bármi közük van a Barbie babákhoz.
A két érintett cég egyelőre nem kommentálta a Reuters értesülését. A hírügynökség idézte Josh Gerben védjegyoltalmi ügyekre szakosodott jogász tweetjét az ügyről. Szerinte a Mattel problémája az, hogy a BRBY fonetikusan Barbie-nak hangzik, de a Burberry ellenérvei is elég erősek, mivel a rövidítés tökéletesen passzol a divatlánc nevéhez.
A brit cég tavaly kérelmezte a BRBY védjegy bejegyzését az Egyesült Államokban, a Mattel szerint viszont a kifejezés miatt a vásárlók azt hihetik, hogy a Barbie brand kiterjesztéséről lehet szó. A védjegyvitákon túl a menedzsment feje azért is fájhat, mert a megugró gyártási költségek és a 21 százalékos forgalomcsökkenés miatt a Mattel veszteséggel zárta az első negyedévet. A híres babák is 41 százalékkal kevesebb bevételt hoztak, mint 2022 első három hónapjában, így nem csoda, hogy a Mattel-részvények jelenleg 17 százalékkal érnek kevesebbet, mint egy éve.