Jövőre a forgalmazott bruttó árumennyiség (GMV) értéke alapján a Walmartot megelőzve az Amazon válhat az Egyesült Államok legnagyobb kiskereskedőjévé – állapították meg a JPMorgan (JPM) elemzői. 

Sankt-petersburg,,Russia,,March,1,,2018:,Amazon,Prime,Video,Application,Icon
Sankt-Petersburg, Russia, March 1, 2018: Amazon Prime Video application icon on Apple iPhone X screen close-up. Google Amazon PrimeVideo app icon. Google Amazon Prime application. Social media network
Fotó: Shutterstock

Az elemzőház szerint egy olyan szeizmikus váltás van készülőben, amelyben egyaránt szerepet játszik az e-kereskedelmi penetráció növekedése, a gyorsabb szállítási idők és az Amazon Prime közkedveltsége.

A JPM becslése szerint 2023-ban az Amazon bruttó árumennyiségének értéke 11,6 százalékkal, 477 milliárd dollárra nő éves szinten.

Bár az online a világjárvány idején nagy fellendülést mutatott, tavaly már lassult a bővülés, hiszen 2022 volt az első év 2009 óta, amikor az amerikai e-kereskedelem 10 százaléknál kisebb mértékben, mindössze 8,5 százalékkal nőtt az előző évhez képest.

Valószínűleg a makroszintű nehézségek, a hagyományos kiskereskedelem újjáéledése és a világjárványt követő, négy fal közül való kimozdulás utáni vágy fékezte a folyamatot – írták a bank elemzői.

Idén a forgalom főként az eddig kevésbé elért kategóriákban emelkedhet, ilyenek például az élelmiszerek és a ruházati cikkek, ami a  cég eddigi leggyorsabb kiszállítási sebességével társul. Az elemzés kiemelte az Amazon Prime sokat vitatott előfizetési szolgáltatásának szerepét is a növekedésben.

Az Amazon e-kereskedelmi üzletágát pörgetik az egyre terjedő, vállalatok közötti tranzakciók, az új fintech szolgáltatások és a piacterén megjelenő harmadik felek növekvő eladásai is – tették hozzá.

A JPMorgan előrejelzése szerint év végére világszerte mintegy 300 millió Prime-előfizetője lesz az Amazonnak. Jeff Bezos 2021-ben „világszerte több mint 200 millió előfizetőről beszélt”.