BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Amazont választották a legértékesebb tech márkának

Jeff Bezos cége letaszította a trónról az Apple-t. Az Amazon részvényeinek árfolyama több mint 50 százalékkal nőtt év eleje óta.

Az Amazon lett a legértékesebb technológiai márka a világon idén a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat összegzése szerint, annak ellenére is, hogy Jeff Bezos vállalatának értéke egy év leforgása alatt 14,6 százalékkal, 299,3 milliárd dollárra csökkent. A New York-i tőzsdén azonban jól teljesít a vállalat, részvényeinek árfolyama a Nasdaqon év eleje óta 56,49 százalékkal emelkedett, a csütörtöki záráskor 134,30 dollárért lehetett megvásárolni őket.

Amazon Germany headquarters in Munich Parkstadt Schwabing.
Az Amazon a legértékesebb technológiai márka a Brand Finance szerint.
Fotó: AFP

A tavalyi rangsort vezető Apple a második helyre csúszott vissza. Márkaértéke 16,2 százalékkal, 297,5 milliárd dollárra csökkent. Az idei lista harmadik helyezettje 281,4 milliárd dollárral a Google.

Ugyancsak megtartotta negyedik helyét a Microsoft, amelynek a márkaértéke 191,6 milliárd dollár volt. Ötödik a Samsung (82,7 milliárd dollár), hatodik a TikTok (65,7 milliárd dollár), hetedik a Facebook (59 milliárd dollár), nyolcadik a WeChat kínai csevegőszolgáltató (50,2 milliárd dollár), a kilencedik az Instagram (47,4 milliárd dollár), a tizedik pedig a Huawei (44,3 milliárd dollár).

A leggyorsabban növekvő technológiai márka idén a japán NTT Data informatikai szolgáltató volt (55 százalék, 8,9 milliárd dollár). A második helyet a növekedés tekintetében a LinkedIn közösségi hálózat foglalta el, márkaértéke 49 százalékkal, 15,5 milliárd dollárra nőtt.

 

Jövőre az Amazon lenyomja a Walmartot, és az amerikai kiskereskedelem koronázatlan királya lesz

A JPMorgan szerint az Amazon sikerében egyaránt szerepet játszik az e-kereskedelmi penetráció növekedése, a gyorsabb szállítási idők és az Amazon Prime közkedveltsége.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.