A Netflix szerdán, az amerikai piaczárás után közzétett negyedéves bevételei elmaradtak a vállalat előrejelzésétől. Ami részben az év eleji tengerentúli árcsökkentésekkel magyarázható, de hozzájárult az egy felhasználóra jutó bevétel alapján alacsonyabb jövedelmezőségű piacok lassuló növekedése, valamint a negyedév végén az új ügyfelek hozzáadása is rontotta a fajlagos mutatókat. A árfolyama 8,5 százalékot zuhant a piaczárás utáni kereskedésben. A papír idei teljesítménye közel 62 százalékos emelkedés.

Fotó: Frederic J. Brown / AFP

Második negyedéves jelentésében 

a Netflix 5 milliárd dollárra emelte a teljes évre vonatkozó szabad cash-flow-előrejelzését a korábbi 3,5 milliárd dollárról, 

a sztrájkok miatti alacsonyabb készpénzkiadásokra hivatkozva. A sztrájkok lezárulta után azonban várhatóan újra megnőnek a produkciós kiadásokat. A Wall Street 5,6 milliárd dollár szabad cash flow-val számolt.

A második negyedéves eredmények egyéb elemei vegyesen alakultak. A Netflix 

tábora 5,9 millió új fizetős előfizetővel bővült

a második negyedévben, ami több mint kétszerese az elemzők által várt 2,2 milliónak. A cég azt is közölte, hogy a folyó negyedévben is hasonló léptékű növekedésre számít, ami szintén jóval meghaladná az elemzői várakozásokat. 

A második negyedévben elért 

1,8 milliárd dolláros operatív profit 17 százalékkal meghaladta a konszenzust,

s magasabb a cég saját prognózisánál is.

A mérleg másik serpenyőjében

azonban azt látjuk, hogy a negyedév során elért 8,2 milliárd dolláros bevétel 1 százalékkal elmarad a vállalat három hónappal korábbi előrejelzésétől. Ez arra utal, hogy 

több új előfizető választja a cég olcsóbb csomagjait,

beleértve a nemrégiben elindított, hirdetésekkel támogatott csomagot is. Emiatt az 

egy fizető előfizetőre jutó átlagos bevétel 5 százalékkal zsugorodott 

az előző év azonos időszakához képest. Ráadásul, a Netflix szerdai részvényesi levelében azt is megjegyezte, hogy „a jelenlegi hirdetési bevételek nem jelentősek. Ezzel kapcsolatos, hogy a gyorsjelentés közzététele előtt a Netflix bejelentette: megszünteti legolcsóbb reklámmentes csomagjait az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában, hogy minél több előfizetőt a reklámokkal teletűzdelt csomagok felé tereljen.

A vállalat szerdán közölte, hogy a számlamegosztások korlátozására adott „törlési reakció” alacsony volt azon a több mint 100 piacon, ahol ezeket bevezette. A cég arra számít, hogy 

a bevételek növekedése „jelentősen gyorsul” a negyedik negyedévben.