A kínai Tencent Music Entertainment Group második negyedéves bevétele 5,5 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához mérten, mivel megugrott a Spotifyhoz hasonló zenei streamingplatform fizető felhasználóinak tábora, illetve a kínai reklámpiac is magára talált – közölte a Tencent Holding leányvállalata kedden.

Stuttgart,,Germany,-,09-25-2022:,Person,Holding,Mobile,Phone,With,Logo
Fotó: Shutterstock

A cég emellett bővítette eredeti tartalmait is, hogy mind több felhasználót vonzzon, és állja a NetEase tulajdonában álló Cloud Music, illetve a ByteDance videomegosztó platformja, a Douyin által támasztott versenyt.

Ezzel eddig – úgy tűnik – nincs is gond, hiszen az online zenei streamingszolgáltatás fizető felhasználóinak száma 20,2 százalékkal, 99,4 millióra gyarapodott, amit részint az akciós kedvezmények sora, részint az is segített, hogy a felhasználók hajlandók voltak fizetni a prémiumfunkciókért, például a feljavított hangminőségért.

A Tencent Music árbevétele 7,29 milliárd jüan (1 jüan = 48,66 forint) volt a június 30-án zárult negyedévben, ami megfelel a Refinitiv elemzői konszenzusának, míg a nettó nyereség 52 százalékkal, 1,3 milliárd jüanra nőtt.