Növelte forgalmát és nyereségét a Hugo Boss AG. divatruházati konszern a második negyedévben és az év első felében a cég honlapján szerdán publikált beszámoló szerint.

Hugo Boss dresses up its China efforts
--FILE--Shoppers walk past the Hugo Boss boutique at the No.1 Yaohan Department Store in Pudong, Shanghai, China, 5 April 2012.German high-end fashion label Hugo Boss is cooking up plans to make China one of its biggest markets, just as growth in the countrys luxury space appears to be cooling off. The maker of upscale sportswear and suits plans to open about 60 new stores in Chinas mainland over the next three years, adding to its current 86 stores, Hugo Boss Chief Executive Claus-Dietrich Lahrs said. The expansion is part of an effort to boost revenue from Asia to 20% of the labels global sales by 2015 from 15% last year, he said. (Photo by Weng lei / Imaginechina / Imaginechina via AFP)
Fotó: AFP

A Hugo Boss ruházati konszern rekordösszegű, 

1,026 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert a második negyedévben, 

17 százalékkal az egy évvel korábbi 878 millió euró felett. Működési eredménye (EBIT) 100 millióról 121 millió euróra nőtt. Bevételarányos jövedelmezősége 40 bázisponttal javult, 11,8 százalékra 11,4 százalékról. A nyereség 30 százalékkal emelkedett, 78 millió euróra 60 millió euróról. Az egy részvényre jutó nyereség 1,09 euró lett, 31 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi 0,83 eurónál.

 

Az év első hat hónapjában 1,993 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el a Hugo Boss, 21 százalékkal magasabbat a 2022. január–júniusi 1,650 milliárd eurónál. A működési eredmény (EBIT) 33 százalékkal emelkedett, 186 millió euróra 140 millióról. A nyereség 35 százalékkal lett magasabb, 110 millió euró 82 millió euró után. Az egy részvényre jutó nyereség 1,60 euróra ment fel, 35 százalékkal 1,18 euróról.

A konszern vezetése rekord értékesítési árbevételre számít a 2023-as éves eredményében is, korábbi bevételi tervét 4 milliárd euróról 12-15 százalékkal 4,1-4,2 milliárdra emelte meg. 

Az üzemi eredmény pedig a korábban tervezett 20 százalék helyett 20-25 százalékkal növekedhet az idén a 2022-eshez képest.

Dübörög a hamis parfümök piaca

Az elmúlt hetekben nagyon megszaporodtak a hamis parfümök hazánkban. A pénzügyőrei újabb nagy szállítmányt fogtak el.

A konszern már, az első negyedéves eredményt nyugtázva, megemelte éves tervét, a gazdálkodási mutatók második negyedévi további javulása láttán pedig tovább emelt rajta.

A ruházati konszern eredménye mind a férfi, mind a női divatruházati üzletágban, valamint regionálisan is minden földrajzi régióban, illetve a különböző értékesítési csatornák esetében is javult.