BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább csúszik a lejtőn a Lenovo, hatalmasat zuhant a bevétele

A vállalat bevétele a júniussal záródott negyedévben 12,9 milliárd dollár volt, ami 24 százalékos csökkenés éves szinten. Az adózott eredmény 66 százalékkal, 177 millió dollárra esett.

A kínai Lenovo Group Ltd. 24 százalékos bevételcsökkenésről jelentett pénzügyi első negyedévéről, és ezzel már a negyedik egymást követő negyedévben jegyeztek fel visszaesést, a számítógépek és az okostelefonok iránti globális keresletcsökkenés miatt.

lenovo
Fotó: Shutterstock

A hagyományos kivitelű személyi számítógépek (PC) világelső gyártója csütörtökön azt közölte, hogy 

a június végével záródott negyedévben 12,9 milliárd dollár volt a bevétele, ami 24 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál, és elmaradt az elemzői várakozások átlagában szereplő 13,84 milliárd dollártól.

Az adózott eredmény éves összevetésben 66 százalékkal, 177 millió dollárra csökkent. A szakértői várakozások átlagában 212,5 millió dollár szerepelt.

A Lenovo részvényára a hongkongi tőzsdén 1 százalék körüli mínuszban állt csütörtökön, közép-európai idő szerint röviddel reggel hét óra után.

 

Az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat számításai szerint az idei második negyedévben 16,6 százalékkal, 59,7 millióra esett a személyi számítógépek (asztali számítógép, notebook és munkaállomások) kiszállítása világszerte. A kínai Lenovo továbbra is az első helyen állt a negyedévben 24 százalékos piaci részesedésével, úgy, hogy a cég kiszállításai 20,8 százalékkal csökkentek a tavalyi második negyedévhez képest, de több mint 11 százalékkal nőttek az idei első negyedévhez viszonyítva.

A HP is csökkenti kínai függőségét, áthelyezi a gyártás egy részét

A világ második legnagyobb számítógépgyártójának számító HP más amerikai technológiai vállalatokhoz képest viszonylag lemaradva kezdte meg a gyártás egy részének áthelyezését Kínából.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.