A Pick Szeged Zrt. 2023 első hat hónapját 4,93 milliárd forint adózott eredménnyel zárta, az előző év azonos időszakában elért 4,84 milliárd forint után – közölte a társaság pénteken a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján közzétett féléves jelentésében. A Pick-Szeged nettó árbevétele az év első felében 38,837 milliárd forintra nőtt a bázisidőszaki 35,93 milliárd forintról.

Budapest,,Hungary,-,March,27,,2019:,Hungarian,Sausages,Hanged,In
Fotó: Shutterstock

Ezen belül az exportértékesítés 9,17 milliárd forintról 10,42 milliárd forintra nőtt, a belföldi értékesítés pedig 1,7 milliárd forinttal, 28,41 milliárd forintra emelkedett. A jelentés kiemelte: az élelmiszerpiacon érzékelhető keresletcsökkenés és az emelkedő költség-, alapanyag- és feldolgozási költségek mellett sikerült biztosítaniuk az eredményes működést. Az első hat hónapban a nyershús-alapanyagok felvásárlási ára tovább nőtt, júniusban rekordszintre, kilogrammonként 2,5 euróra emelkedett. 

Az árbevételt az emelkedő alapanyag- és feldolgozási költségek miatt végrehajtott árkorrekciók is emelték. A KSH adataira hivatkozva megjegyezték, hogy Magyarországon a húskészítménygyártó ágazat termelési volumene az év első felében 15 százalékkal csökkent. Várakozásaik szerint a második fél évben megállhat a húskészítmények iránti kereslet visszaesése, és a sertéshús árának csökkenésére is számítani lehet. Ezek a tényezők a gazdálkodási környezet némi javulását jelzik előre a cégnek.

Szinte minden magyar eszik virslit, pedig sokan azt se tudják, miből készül

Nem minden virsli, ami annak tűnik – hívta fel a figyelmet közleményében a Pick Szeged Zrt. A cég azt írta, hogy a magyarok 95 százaléka rendszeres virslifogyasztó, de a negyedük azt se tudja, hogy miből is van a virsli. A Pick emlékeztetett arra, hogy a Magyar Élelmiszerkönyvben szigorú kritériumok vannak a virslire vonatkozóan, ám a polcokon sok virslinek tűnő, de annak nem minősülő terméket lehet találni. Ezek a virsli jellegű készítmények általában olyan néven futnak, mint rudacska, pálcika vagy vürstli.