Tizenegy százalékot ugrott kedden a Spotify részvényárfolyama az amerikai tőzsdei kereskedés elején, a befektetők azt díjazták, hogy a zenei streamingszolgáltató másfél év után ismét nyereségessé vált a legutóbbi negyedévben.

spotify
Fotó: AFP

A svéd zeneipari óriás az előzetes várakozásokat jócskán felülmúlva 65 millió euró nyereséggel zárta a szeptember végéig tartó három hónapot. Az egy részvényre jutó nyereség 33 cent volt, ami már csak azért is kellemes meglepetés, mert az elemzők 22 centes eredményre számítottak, mínuszban.

A társaság a 2021 óta először könyvelhetett el negyedéves nyereséget, amit az alacsonyabb marketing-, valamint személyi kiadásokkal magyaráztak. A Spotify idén nyáron 200 dolgozóját – a teljes munkaerő mintegy 2 százalékát – bocsátotta el a bukdácsoló podcast üzletágat érintő átszervezés részeként.

A vállalat bevétele éves alapon 11 százalékkal 3,36 milliárd euróra emelkedett, ugyancsak egyaránt meghaladva a 3,33 milliárdos piaci várakozást és a cég előirányzatát. A cégnek bevált a bő egy évtized után idén először végrehajtott áremelés is, melynek keretében – előfizetési csomagtól függően – egy-két dollárral többet számláz továbbra is dinamikusan bővülő felhasználóbázisának.

A streamingszolgáltatást igénybe vevő havi aktív felhasználók száma egy év alatt 26 százalékkal nőtt, elérve ezzel az 574 milliót világszerte. Ezen belül a hirdetésmentes előfizetést választó prémiumfelhasználók száma 16 százalékkal 226 millióra emelkedett. Az LSEG elemzői konszenzusa mindkét felhasználói csoportban szerényebb bővülést vetített előre, előbbit 572, utóbbit 224 millió főre becsülve.

A Spotify árfolyama 2023-tól
 

A társaság a hónap elején jelentette be, hogy a podcastok után újabb formátummal szélesíti kínálatát, és több mint 150 000 hangoskönyvhöz biztosít hozzáférést előfizetőinek. A szolgáltatás az Egyesült Királyságban és Ausztráliában már elindult, és még idén debütál az Egyesült Államokban is.

A részvényárfolyam a keddi megugrással együtt idén már közel 120 százalékot ralizott.