A Hyundai Motor harmadik negyedéves bevétele 8,7 százalékkal, 41 ezermilliárd vonra nőtt az előző év azonos időszakához képest. A nettó nyereség éves szinten 134 százalékkal, 3,3 ezermilliárd vonra emelkedett a júliustól szeptemberig tartó hónapok során, ami meghaladta az elemzők várakozását – derül ki a dél-koreai autógyártó jelentéséből.

The Hyundai IONIQ 6
A Hyundai egyedi formatervezéssel akar kitűnni.
Fotó: AFP

A vállalat 1 045 510 járművet adott el a vizsgált időszakban, ami éves összevetésben 2 százalékos növekedést jelent, főleg az elektromos modellek voltak kelendőek. A cég 169 ezer e-autót értékesített a harmadik negyedévben, ami 33 százalékos ugrásnak számít az egy évvel korábbihoz képest. Az eladások összességében a Dél-Koreán kívüli piacokon 1,9 százalékkal, Koreában pedig 2,8 százalékkal bővültek.

A társaság szerint világszerte nőtt az igény a hibrid és elektromos járművek, valamint a SUV és luxusmodellek iránt, ami a jövőben sem csökken, így az eredmények tovább javulhatnak a jövőben. A Hyundai riválisai idén erős profitnövekedésről számoltak be, mivel a világjárvány idején a globális csiphiány okozta fennakadásokból való lassú helyreállás nem tudott lépést tartani a kereslettel, így az autók ára sem mérséklődött.

 

A dél-koreai autógyártó szép csendben tört előre: korábban olcsó és kevésbé divatos modelleket gyártott, az elmúlt néhány évben az elektromos járművek területén terjeszkedett. Ez főleg a vállalat elnökének köszönhető: az 52 éves Csung Mongku 2020-ban vette át apjától a csebol (családi alapítású dél-koreai óriásvállalatok megnevezése) irányítását. Mongku szorgalmazta a modern technológiákba, főleg a villanyautókba történő beruházást és a célja, hogy a cég 2030-ra a villanyautók harmadik legnagyobb eladójává váljon.

Ennek érdekében a cég 2030-ig 18 milliárd dollárt tervez befektetni. A Hyundai az egyedi formatervezéssel akar kitűnni, például a nemrég bemutatott Ioniq 6 az ötvenéves Scarabot vette alapul. Tavaly a vállalat 6,85 millió eladott járművel a világ harmadik legnagyobb autógyártó csoportjává vált, csak a Toyota és a Volkswagen előzte meg. Az elektromos autók piacát a kínai BYD uralja, második a Tesla, a Hyundai a 9. helyen található, de például az amerikai piacon a harmadik lett.

Szaúd-Arábiában épít autógyárat a Hyundai

A dél-koreai Hyundai vegyes vállalat keretében Szaúd-Arábiában építi meg első autógyárát a Közel-Keleten. A Hyundai számításai szerint a beruházás meghaladja az 500 millió dollárt. A megépülő gyár többségi, 70 százalékos részesedése a szaúdi állami befektetési alap, 30 százaléka pedig a dél-koreai járműgyártó vállalat tulajdonában lesz. Az építkezést a tervek szerint 2024-ben fogják elkezdeni.