A Microsoft egy olyan új gombot ad a billentyűzethez, amivel a felhasználó aktiválhatja a cég Copilot nevű mesterségesintelligencia-asszisztensét. A bemutató videó szerint az új gomb a jobb oldali Controll/Ctrl helyére fog kerülni, bár az elhelyezkedés régiónként, gyártónként változhat. Ahol nem érhető el az MI-asszisztens vagy letiltotta a felhasználó, ott a lenyomása keresést indítja el.

Microsoft,Copilot,Artificial,Intelligence,Assistant,For,Applications,And,Services.,Calgary,
Fotó: Shutterstock

Az első, Copilot billentyűzetes laptopokat és számítógépeket a héten mutatják be a  világ legnagyobb elektronikai bemutatójának számító CES-en, Las Vegasban. Ezek várhatóan februártól lesznek elérhetőek a boltokban. A mostani az első változás a Windows billentyűzetkiosztásban azóta, hogy a Microsoft 1994-ben hozzáadta a Windows/Start gombot, ezzel is hangsúlyozva a vállalat elkötelezettségét a mesterséges intelligencia mellett.

A Microsoft fogyasztói marketingvezetője, Yusuf Mehdi blogbejegyzése szerint 2024-ben fokozatosan beépítik az MI-szolgáltatásokat a Windowsba, ezért volt szükséges az új billentyű. A közel másfél éve elindított ChatGPT villámgyorsan meghódította az internetet, mivel képes az emberi beszélgetés pontos utánzására, szöveget generál, képeket és videókat készít. 

Tud dalokat komponálni, recepteket, e-maileket szerkeszteni vagy fogalmakat tömören összefoglalni az interneten talált információk felhasználásával. Mindez felkeltette a riválisok érdeklődését is, és jó néhány cég dobta piacra a saját megoldását, valamint a vállalatok azzal igyekeznek a hírekbe kerülni, illetve növelni az eladásokat, hogy termékeikbe MI-t építenek be.

Nem kivétel ez alól a Microsoft sem, a Copilot nevű MI-asszisztensét márciustól több száz felhasználó tesztelte, ami november elsején szép csendben elrajtolt. Egyelőre csak azok a vállalati ügyfelek használhatják a szolgáltatást, akik előfizettek a Microsoft 365 E3 vagy E5 kereskedelmi csomagjaira, ezeket pedig minimum 300 munkavállalóval rendelkező cégeknek hozták létre.

Jaj az influenszereknek: az ő munkájukat is elveszi a mesterséges intelligencia

Az influenszereket már most is sokan hamisnak és felszínesnek tartják, s míg más ágazatokban az AI betörése jelentős közfelháborodást és aggodalmat okozott még azok között is, akik nem érintettek a bevezetésükben, a marketing területén ez teljesen elmaradt. Az Instagramon nemrég több ezer influenszer indított kampányt, amelyben azt követelték az ilyen profiloktól, hogy tegyék nyilvánossá: ők nem igazi emberek. Ezt sok ilyen MI megtette, de ez nem csökkentette a népszerűségüket.