BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mindenki új gépekkel szeretne repülni, csúcson az Airbus rendelései

A páneurópai repülőgépgyártótól közel 2100 gépet rendeltek, és 735 gépet szállított le tavaly. Az Airbus ezzel már öt éve piacvezető az amerikai Boeing előtt.

Rekordszámú megrendeléssel zárta a tavalyi évet az Airbus, amely eközben az előző évinél 11 százalékkal több repülőgépet szállított le 2023-ban. A francia repülőgépgyártó ezzel már öt éve őrzi piacvezető helyét az amerikai Boeinggal szemben.

Az Airbus több mint 2000 géprendelést kapott tavaly a flottájuk megújítását felgyorsító légitársaságoktól. 
Fotó: AFP

A toulouse-i központú vállalattól a légitársaságok flottamegújítási céljaiktól hajtva összesen 2319 repülőgépet rendeltek a magunk mögött hagyott évben, a nettó megrendelésszám – a lemondásokat is figyelembe véve – 2094 darab volt. 

A társaság tavaly 735 gépet szállított le, ebből  

  • az A220-as típusok 68, 
  • a legnépszerűbb A320-as gépcsalád 571, 
  • az A330-as modellek 32, 
  • az A350-es gépek pedig 64 darabbal járultak hozzá.

A társaság 8598 darab gépre vonatkozó rendelésállománnyal fordult rá 2024-re.

Számos tényező együttesen segítette céljaink elérését, többek között globális termelési rendszerünk rugalmassága és kapacitása, valamint a légitársaságok erőteljes igénye, hogy flottáikat a legmodernebb és leginkább üzemanyag-takarékos repülőgépeinkkel frissítsék fel

– mondta Guillaume Faury vezérigazgató.

Bár a megrendelések az élénk utazási keresletnek köszönhetően a világjárvány előtti szintek fölé szöktek, Faury szerint nem valószínű, hogy az Airbus már idén hozni tudja a 2019-es, mintegy 870 repülőgépet érintő szállítási rekordot. A 2024-es céljait jövő hónapban közli a társaság, amely február 15-én publikálja negyedik negyedéves és 2023-as üzleti beszámolóját.

A társaságnál eredetileg 2023–2025 közé várták a légi közlekedés teljes felépülését, de a keskeny és széles törzsű gépek piacán is sokkal korábban lezajlott ez a folyamat. 

Soha ennyi A320-ast és A350-est nem adtunk még el egy évben, nem is beszélve arról, hogy hét új ügyfelet köszönthettünk az A350-1000-es üzemeltetők között. A légi közlekedés újra a régi, és komoly lendületben vagyunk

– hangsúlyozta Christian Scherer, az Airbus kereskedelmi repülőgépekkel foglalkozó üzletágának vezetője.

Az Airbus árfolyama 2023-tól
 

A 737 MAX és a 737 MAX 9 típusok gyártási problémái miatt gondokkal küzdő rivális Boeing 528 repülőgépet szállított le tavaly, és 1314 nettó új megrendelést könyvelhetett el.

Az Airbus részvényei 2,2 százalékot emelkedtek péntek délelőtt a kedvező teljesítményszámok közzétételét követően.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.