Ismét az AutoWallis csoport leányvállalatát, az AutoWallis Distributiont választotta a régió négy országában az Opel márka nagykereskedelmi forgalmazójának a német autógyártó. A megállapodás értelmében legalább 2028 végéig a régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója fogja a márkát képviselni Magyarországon, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában. 

Istanbul,,Turkey,-,February,19,2024,:,Opel,Corsa,Is
Az Opel Corsa is ráncfelvarrást kap 2024-ben. Fotó: Shutterstock

Az AutoWallis 2020-ban szerezte meg az Opel képviseleti jogait, ezután sikeresen átvette az érintett országok importőri tevékenységhez kapcsolódó munkavállalóit, így a csoport az egyik legjelentősebb német autómárka partnerei közé lépett be, és ért el komoly sikereket az elmúlt években. 

Az elmúlt években folyamatosan erősödött kapcsolatuk a márkával, mára az Opel egyik legnagyobb független importőrévé váltak, 2023-ban közel 12 ezer darab új Opelt értékesítve

– mondta el Andrew Prest, az AutoWallis Distribution ügyvezetője.

Frano Susnjara, az AutoWallis Distribution regionális Opel márkaigazgatója kiemelte, hogy az Opelnek erős gyökerei vannak a régióban, és az idei különösen fontos év lesz a márka életében: nyolc újdonság érkezik, köztük 

  • az Astra Sports Tourer, 
  • a megújult Corsa és Mokka, 
  • a teljesen új Frontera 
  • és egy szintén teljesen új Grandland utód, 
  • továbbá megújul a teljes kishaszonjármű-paletta is. 

Az év végére valamennyi Opel modellnek lesz teljesen elektromos és belső égésű változata is. 

Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója az újabb öt évre szóló megállapodást stratégiai jelentőségűnek értékeli, mivel az Opel az AutoWallis nagykereskedelmi üzletága által értékesített közel 35 ezer darab gépjármű 30 százalékát adta, s ezzel a legnagyobb súlyt képviseli. A vezérigazgató kifejtette, hogy a társaság az elmúlt években nemzetközi csoporttá vált: bevételének több mint fele tartósan a külföldi piacokról származik az organikus és akvizíciós bővülésnek köszönhetően. 

Az AutoWallis árfolyama 2024-től
 

Árbevétele 2019 óta négyszeresére nőtt, megközelítve az egymilliárd eurót, míg nyeresége, egy részvényre jutó eredménye ennél is gyorsabban emelkedett. A társaság ma már a régió 16 országában van jelen, és összesen 23 márkát képvisel. Az AutoWallis stratégiai célja, hogy az évtized végére a régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójává váljon.