BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Durva kampánnyal dobta piacra MI-funkciókkal kecsegtető iPadjét az Apple

Idén annyira szenved hagyományos piacain a társaság, hogy akár a negatív figyelem is jól jöhet, ha valóban beharangoz egy nagy nyári durranást. Mert saját befektetői is unalmasnak találták az utolsó három iPhone-modellt, s a készülő 16-ost a mai szép új világban csak MI-funkciókkal lehet felturbózni. Talán ez a magyarázata a bocsánatkéréshez vezető durva kampánynak.

Széles körű felháborodást keltett az Apple mától kapható iPad Pro termékének reklámja, amelyen egy hidraulikus prés zúz össze hangszereket és hagyományos médiaeszközöket. Sokak érzékenységét sérti a durva kampány, s a társaság ugyan bocsánatot kért, de a klip továbbra látható Tim Cook vezérigazgató oldalán a korábban Twitternek nevezett X-en.  

Apple China Promotion
Vajon bejön a cégnek a durva kampány? / Fotó: AFP

Találóan sokatmondó a klip címe: Crush! Ami elsődlegesen valóban morzsolást, sajtolást, összenyomást jelent. De 

az Apple kreatívjai nyilván a szlengre is gondolhattak, 

ez a másodlagos jelentés ugyanis arra utal, hogy valaki vagy valami nagyon bejön valakinek. 

Negatív reakciók a durva kampányra

A FOX Business hosszan tallóz a kritikai véleményekből. Valaki úgy fogalmazott, hogy az összes jó és szép dolog önkényes elpusztítása számára nem vonzó. Más azt mondta, azért nem tud azonosulni ezzel a videóval, mert hiányzik belőle a kreativitás iránti tisztelet, s kigúnyolja az alkotó embereket. Ismét mások szomorúnak találták a hangszerek és fényképezőgépek megsemmisítését. Olyan is akadt, aki úgy fogalmazott: ez egy szívszorító, kényelmetlen és egoista reklám, s szégyelli, hogy tizenkilenc éve vásárol Apple termékeket.

A kreativitás a DNS-ünkben van az Apple-nél, s hihetetlenül fontos számunkra, hogy olyan termékeket tervezzünk, amelyek világszerte támogatják a kreatívokat

– mondta Tor Myhren, az Apple marketingkommunikációs alelnöke az Ad Age tartalomszolgáltatónak nyilatkozva, hozzátéve: ezzel a videóval célt tévesztettek, és sajnálják. 

Míg Tim Cook vezérigazgató annyit fűzött X-posztján a videóhoz

Az új iPad Pro a legvékonyabb termék, amit valaha készítettünk, a legfejlettebb kijelző, amit valaha gyártottunk, s mindez az M4 csip hihetetlen erejével társul.

 

Az Apple számára most a negatív figyelem is jól jöhet, mert másfél éven belül ötödször jelentett csökkenő iPhone-eladásokat a vállalat, ráadásul legfontosabb piacán elveszítette a vezető helyét, s kulcstermékének utóbbi három modelljét saját befektetői is unalmasnak találták. Az Apple most a mesterséges intelligenciától (MI) várja a megváltást. És 

nyárra ígért nagyobb durranást.

Az egyik kapaszkodó a ACDC-projekt, melynek keretében adatközpontokhoz fejlesztenek MI-csipet.  A kiszivárgott elképzelések szerint a készülő iPhone 16-ot is MI-funkciókkal turbóznák fel. És a most piacra dobott iPadnek is egyik érdekessége, hogy a processzorába épített csip már képes bizonyos MI-funkciókra. A cég nyárra ígért nagyobb durranást, a mostani durva kampány akár ennek a beharangozója is lehet, ha az Apple szó szerint leszámol a régi felfogással, és 

egy szép új világot kínál felhasználóinak. 

   

 

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.