BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elkapta a BMW-t is a kínai kór

Közel öt százalékkal esett a kereslet a luxuskategóriát képviselő BMW autói iránt Kínában, ez mély nyomot hagyott a bajor autógyártó profitján, csapást mérve a részvényárfolyamra. Az elektromos átállásban viszont hagyományosan jól teljesít a BMW.

A BMW sem lóg ki a gyatra értékesítési és nyereségadatokkal jelentkező autógyártók sorából. A bajorokat is utolérte a kínai kór, a világ legnagyobb autópiacán visszaesett forgalom jócskán belemart a cég profitjába – derül ki a csütörtökön publikált gyorsjelentésükből.

BMW  29 September 2021, Bavaria, Garching: The BMW manufacturer logo is seen on the grill on the front of a BMW i4 during a BMW press event. Photo: Matthias Balk/dpa (Photo by MATTHIAS BALK / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
A BMW 1,213 millió járművet adott el az első fél évben, csaknem annyit, mint tavaly / Fotó:  AFP

A befektetők által legnagyobb figyelemmel követett üzemi nyereségráta a második negyedévben 8,4 százalékra mérséklődött az egy évvel korábbi 9,2 százalékról. 

Büntették a BMW-t a részvényesei 

Az üzemi nyereség 10,7 százalékkal 3,88 milliárd euróra, az adózott eredmény pedig 8,6 százalékkal 2,70 milliárd euróra esett vissza a csütörtökön publikált gyorsjelentés szerint. 

A bevétel viszont csak 0,7 százalékkal mérséklődött, s 36,94 milliárd euró volt. A gyenge számokra 3,4 százalékos esés bontakozott ki a BMW csoport Frankfurtban jegyzett részvényeinek árfolyamában. 

A rossz hangulaton az sem segített hogy a bajorok megerősítették a teljes üzleti évre vonatkozó kilátásait. Korábban a Stellantis, a Mercedes-Benz, a Ford, a Nissan és a Volkswagen egyaránt korrigálni kényszerült a tervein.

A Mini eladásaival gondok vannak

Riválisaihoz képest a BMW-nek olyan sok oka a panaszra nem lehet, az idei első fél évben csupán 1588 autóval adott el kevesebbet, mint egy évvel korábban. A 1,213 millió értékesített autó megoszlása a következő volt:

  • BMW: 1 096 423 darab (plusz 2,3 százalék),
  • Mini: 114 034 darab (mínusz 18,8 százalék)
  • Rolls-Royce: 2819 darab (mínusz 11,4 százalék)
  • Motorkerékpárok: 113 072 darab (plusz 0,2 százalék)

Érdekesség, hogy a BMW az elektromos átállásban sokkal jobban teljesít, az első félévet jellemző 34 százalékos értékesítési plusz a tisztán elektromos autóinál a piaci átlagot meghaladó előrelépést és több mint 179,5 ezres darabszámot takar. A teljes értékesítésen belül 13,7 százalékot tesz ki a villanyautók aránya. A BMW bajainak első számú forrása Kína, ahol

  • a gazdasági növekedés lelassulása,
  • az inflációs környezet,
  • az ingatlanválság,
  • a brutálisan megerősödött helyi versenytársak
  • és a lakosság költekezési hajlandóságának csökkenése

egyaránt lecsapódott az autókeresletben, a BMW például 4,7 százalékos darabszámcsökkenést mutatott ki a második negyedévben – írja a Bloomberg

Kínában ráadásul a legnagyobb haszonkulccsal értékesíthető prémium kategóriás autók kereslete csappant meg az utóbbi időben, éppen azzal a lendülettel, ahogy a felső-középosztály és a gazdagok luxuscikkek iránti igénye is visszafogottabbá vált. 

A kínaiak visszafogták a luxuskiadásaikat

Erre az LVMH-tól a Hermesen át a Keringig különböző intenzitással, de mindenki panaszkodik. A BMW nem szállt be a kínai árcsökkentési versenybe, sőt emelte modelljeink árát, viszont csökkentette értékesítési elvárásait a helyi kereskedőivel szemben. 

Kína BMW Mini Aceman
A Mini Aceman elektromos autót Kínában gyártják / Fotó: AFP

A külföldi autómárkák részesedése a kínai piacon egyébként az idei év első négy hónapjában 44 százalékra esett vissza a 2019-es 62 százalékról, ez is jól jellemzi a hagyományos autógyártók kiszorulását az amúgy is túlzsúfolt helyi piacról.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.