Elkapta a BMW-t is a kínai kór
A BMW sem lóg ki a gyatra értékesítési és nyereségadatokkal jelentkező autógyártók sorából. A bajorokat is utolérte a kínai kór, a világ legnagyobb autópiacán visszaesett forgalom jócskán belemart a cég profitjába – derül ki a csütörtökön publikált gyorsjelentésükből.

A befektetők által legnagyobb figyelemmel követett üzemi nyereségráta a második negyedévben 8,4 százalékra mérséklődött az egy évvel korábbi 9,2 százalékról.
Büntették a BMW-t a részvényesei
Az üzemi nyereség 10,7 százalékkal 3,88 milliárd euróra, az adózott eredmény pedig 8,6 százalékkal 2,70 milliárd euróra esett vissza a csütörtökön publikált gyorsjelentés szerint.
A bevétel viszont csak 0,7 százalékkal mérséklődött, s 36,94 milliárd euró volt. A gyenge számokra 3,4 százalékos esés bontakozott ki a BMW csoport Frankfurtban jegyzett részvényeinek árfolyamában.
A rossz hangulaton az sem segített hogy a bajorok megerősítették a teljes üzleti évre vonatkozó kilátásait. Korábban a Stellantis, a Mercedes-Benz, a Ford, a Nissan és a Volkswagen egyaránt korrigálni kényszerült a tervein.
A Mini eladásaival gondok vannak
Riválisaihoz képest a BMW-nek olyan sok oka a panaszra nem lehet, az idei első fél évben csupán 1588 autóval adott el kevesebbet, mint egy évvel korábban. A 1,213 millió értékesített autó megoszlása a következő volt:
- BMW: 1 096 423 darab (plusz 2,3 százalék),
- Mini: 114 034 darab (mínusz 18,8 százalék)
- Rolls-Royce: 2819 darab (mínusz 11,4 százalék)
- Motorkerékpárok: 113 072 darab (plusz 0,2 százalék)
Érdekesség, hogy a BMW az elektromos átállásban sokkal jobban teljesít, az első félévet jellemző 34 százalékos értékesítési plusz a tisztán elektromos autóinál a piaci átlagot meghaladó előrelépést és több mint 179,5 ezres darabszámot takar. A teljes értékesítésen belül 13,7 százalékot tesz ki a villanyautók aránya. A BMW bajainak első számú forrása Kína, ahol
- a gazdasági növekedés lelassulása,
- az inflációs környezet,
- az ingatlanválság,
- a brutálisan megerősödött helyi versenytársak
- és a lakosság költekezési hajlandóságának csökkenése
egyaránt lecsapódott az autókeresletben, a BMW például 4,7 százalékos darabszámcsökkenést mutatott ki a második negyedévben – írja a Bloomberg.
Kínában ráadásul a legnagyobb haszonkulccsal értékesíthető prémium kategóriás autók kereslete csappant meg az utóbbi időben, éppen azzal a lendülettel, ahogy a felső-középosztály és a gazdagok luxuscikkek iránti igénye is visszafogottabbá vált.
A kínaiak visszafogták a luxuskiadásaikat
Erre az LVMH-tól a Hermesen át a Keringig különböző intenzitással, de mindenki panaszkodik. A BMW nem szállt be a kínai árcsökkentési versenybe, sőt emelte modelljeink árát, viszont csökkentette értékesítési elvárásait a helyi kereskedőivel szemben.

A külföldi autómárkák részesedése a kínai piacon egyébként az idei év első négy hónapjában 44 százalékra esett vissza a 2019-es 62 százalékról, ez is jól jellemzi a hagyományos autógyártók kiszorulását az amúgy is túlzsúfolt helyi piacról.


