BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Luxusipar: birtokon belülre került az LVMH a Monclerben

Újabb luxusipari összefonódás acélozza a hagyományosan erős francia–olasz tengelyt. Az LVMH és a Moncler egymásra talált, de a luxuskategóriájú pufidzsekijeivel világhírre szert tett olasz cég arra azért ügyelt, hogy a kormányrúd a kezében maradjon.

Bernard Arnault luxusipari konglomerátuma, az LVMH kiterjesztette befolyását a franciából olasszá vált Moncler ruházati vállalatra, miután csütörtök este megegyezett annak főrészvényesével, egyben elnök-vezérigazgatójával, Remo Ruffinivel a részvények egy részének átadásáról. 

LVMH + Moncler 
Champs Elysees
Nem csak az LVMH, a Moncler is otthon van a Champs-Elysées-n / Fotó: Hans Lucas via AFP

Az 1952-ben a francia Alpokban lévő Monestier-de-Clermont nevű kisvárosban alapított, s a nevét is innen kapó Moncler egykor a nehéz időjárási körülmények között dolgozó munkások számára gyártott meleg kabátokat és dzsekiket, de termékeit a hegymászók az előszeretettel vásárolták. 

Színre lép az LVMH

Az ezredforduló után a Moncler csődközelbe kerül, onnan mentette ki 2003-ban Remo Ruffini olasz befektető és helyezte át a vállalatot Milánóba. Ruffini újradefiniálta a céget, elvitte a luxuskategória irányába, ami ragyogó ötlet volt, s ma már a Moncler pufidzsekijei a felső tízezer kedvenc ruhadarabjának számítanak. 

A márkára komplett termékkört fejlesztett a jelenleg 17,08 milliárd dollárt érő Moncler, amelynek ma már természetesen saját illatszer-portfóliója is van. Ruffini tőzsdén jegyzett, de saját irányítása alatt álló cégét a könnyű felvásárlási célpontok közé sorolták a piacon, amelyre a mindenevő LVMH is fente a fogát. 

Most vezéreik egymás kezébe csaptak, amivel Ruffini megszilárdította pozícióját a Moncleren belül, az LVMH pedig prosperáló luxuscégbe szállhatott be, mások orra előtt bezárva a kaput.

Maga az ügylet abból áll, hogy az LVMH 10 százalékos részesedést vásárol a Double R-ben, amely jelenleg 15,8 százalékos részesedéssel rendelkezik a Monclerben, s amely Remo Ruffini vezérigazgató Ruffini Partecipazioni Holding nevű befektetési társasága ellenőrzése alatt áll. 

Ezt követően a következő másfél évben a Double R 15,8-ról 18,5 százalékra növeli részesedését a Monclerben, s ehhez a tőkét az LVMH szolgáltatja, amely ennek fejében a 10 százalékos Double R-pakettjét 22 százalékosra növeli. 

Arnault beülteti az embereit az igazgatótanácsba 

A pénzt nem adják ingyen, az LVMH két igazgatósági helyhez is jut a Double R-ben, valamint egy tagot delegálhat a Moncler igazgatótanácsába. A cég irányítása azonban továbbra is Ruffininél marad. 

Érdekesség, hogy a Moncler meglehetősen vegyes tulajdonosi összetételében 

a második legnagyobb, 4,51 százalékos részvénycsomaggal a szingapúri állami befektetéseket kezelő Temasek Holdings rendelkezik, 

mi több, a városállam másik állami vagyonkezelője, a GIC Pte a negyedik a sorban az 1,74 százalékos pakettjével. A két társaság együtt 1,07 milliárd dollárt érő Moncler-részesedéssel bír.

Moncler
A Moncler eladásai 11 százalékkal nőttek az első félévben / Fotó: Northfoto

A luxusipar jelenleg kisebb válságát éli, a kínai és az észak-amerikai értékesítések a legtöbb érintett cégnél visszaestek, a gazdasági bizonytalanságok csökkentik a lakosság vásárlási hajlandóságát. Ám ezzel a trenddel sikeresen dacol

  • a Moncler
  • és a Stone Island

márkákat birtokló olasz luxusruházati társaság, amely az idén épp a távol-keleti vásárlóknak köszönhetően 11 százalékkal növelni tudta forgalmát az első félévben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.