Második peren kívüli egyezségét is megkötötte egy újabb tehergépjármű-gyártóval a Waberer’s . Az érintett kartellezőt kiengedik a perből, s a Waberer’s követelése 2,8 millió euróval, 23,8 millió euró (és kamatai) összegre csökken. A hírre 60 milliós forgalommal 30 forintot pattant az árfolyam.

Hétfőn, kereskedési időben tette közzé a Waberer’s, hogy a tavaly áprilisi megállapodást követően egy
újabb egyezségi megállapodást írt alá egy további tehergépjármű-gyártó céggel,
amely érintett az Európai Bizottság 2016. július 19. napján hozott határozatában, amelyben a bizottság a Daimler, DAF, Iveco, MAN és Volvo-Renault terhére 1997. január 17. és 2011. január 18. között versenyjogi jogsértést állapított meg. A felsorolt gyártók ezáltal alperesként részesei lettek a Waberer’s által 2017. július 18-án az illetékes müncheni bíróságon (Landgericht Munchen I) kezdeményezett, és 2019. február 5. napján kiegészített kártérítési pernek, amelyben a társaság a jogsértéssel érintett időszakban beszerzett, illetve lízingelt tehergépjárművek (vontatók) vonatkozásában elszenvedett kárigényét érvényesíti.
Kartelleztek a gyártók
A peren kívüli megállapodás alapján az érintett tehergépjármű-gyártót kiengedik a perből, és a Waberer’s követelése a korábban kommunikált kamatok nélküli összeghez képest további 2,8 millió euróval, 23,8 millió euró (és kamatai) összegre csökken. Az egyezségi megállapodásban foglalt összeget a felek szigorúan bizalmasan kezelik.
A társaság közleménye leszögezte, hogy függetlenül az újabb peren kívüli megegyezéstől, a perben még érintett többi tehergépjármű-gyártóval szemben tovább folytatódik a peres eljárás, és bármely fejlemény esetén a társaság a jogszabályi előírásoknak megfelelően gondoskodik a közzétételről.
Amint arról a VG is beszámolt, a magyar fuvarozócég a pert az Európai Bizottság 2016-os határozata után indította, amely több vezető európai kamiongyártó kartellezését állapította meg. Ezektől a cégektől a Waberer’s (és jogelődjei) 1997-től több ezer tehergépkocsit vett vagy lízingelt.






