Októberben mutatták be a nagyközönségnek a Ferrari 3,7 millió dolláros listaárral címkézett új hiperautóját, azzal a meglepő megjegyzéssel, hogy nem eladó. Az F80-as modell a Ferrari történetének legdrágább sorozatgyártású járműve. Mind a 799 darabját vezető ügyfeleknek ígérték. Szerencsés, aki vásárolhatott belőle.
Igazi mérföldkő minden gyűjtő számára – mondta Luc Poirier, montreali ingatlanvállalkozó, aki már 42 Ferrarival rendelkezik.
A pénz nem elég egy csúcskategóriás Ferrari megvásárlásához.
A vevőnek hosszú távú kapcsolatot kell ápolnia a céggel.
Ügyfelei rajongásának kihasználásával, szűkösségen alapuló üzleti modelljével ért el új aranykort a nagy múltú olasz vállalat. Részvényei közel tízszeres emelkedést értek el az évtizeddel ezelőtti első nyilvános kibocsátás óta. Most a Ferrari piaci értéke 90 milliárd dollár, ezzel Európa legértékesebb autógyártó vállalatává válik – annak ellenére, hogy tavaly mindössze 13 752 járművet szállított le a megrendelőknek.
Miközben a Volkswagen piaci kapitalizációja nagyjából 40 milliárd dollárral alacsonyabb, pedig tavaly több mint 9 millió autót adott el. Az európai autóipar nagy részét a gyenge hazai piac, az elektromos járművekre való költséges átállás és a kínai új verseny sújtja. Amiből a Ferrari mit sem érez.
Nem autóipari vállalat vagyunk, hanem luxuscég – hangsúlyozta Benedetto Vigna vezérigazgató.
A Ferrari 2015-ös tőzsdei bevezetése idején sok elemző szkeptikus volt azzal kapcsolatban, hogy egy luxus üzleti modell működhet egy autógyártó számára. Mégis bevált a Hermès párhuzam: a francia divatház korlátozza az áhított Birkin kézitáska kínálatát, ami várólistákhoz vezet üzleteiben és hatalmas viszonteladási piacot eredményez. A vásárlók mindenféle más Hermès terméket megvásárolnak, csakhogy feljebb kerüljenek a listán.
A Ferrari luxuspiaci vezetővé válása helyreállította az alapító Enzo Ferrari fiának, Piero Ferrarinak és az olasz Agnelli családnak a vagyonát, amely évtizedekkel ezelőtt átvette a vállalat irányítását a Fiat márkán keresztül. Az IPO-ban mindkét család megtartotta részesedését, amely ma már több milliárd dollárt ér.
A luxussportautókat gyártó vállalat profitja ötödével nőtt a február elején közzétett pénzügyi jelentése szerint. A cég minden kitűzött célját teljesítette. Benedetto Vigna vezérigazgató a jó eredményt az erős termékösszetétellel és a személyre szabott autók iránti növekvő kereslettel magyarázta.
A Ferrari 1,53 milliárd eurós profitot ért el 2024-ben, ami éves szinten 21 százalékos növekedés.
Az egész éves nettó árbevétele 6,7 milliárd euró volt, 12 százalékkal bővült az előző évhez képest, és a tavalyi 2,56 milliárd eurós EBITDA-eredménye is 12 százalékkal haladta meg a 2023-ast. Az olasz vállalat ezt a mutatót az idén legalább 2,68 milliárd euróra várja.
Elemzők szerint a kizárólag Olaszországban gyártó vállalat képes lesz kivédeni Donald Trump amerikai elnök magasabb vámjait is. A Ferrari az utolsó negyedévre ígérte első teljesen elektromos autóját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.