A vártnál erőteljesebben nőtt az olasz Prada luxuscikkgyártó csoport nyeresége és bevétele tavaly, ugyanis a hongkongi tőzsdén jegyzett cég adózott eredménye 25 százalékkal, 839 millió euróra emelkedett a 2023. évi 671 millió euróról, és nagyobb lett a szakértői várakozások átlagában szereplő 812,6 millió eurónál is.
A bevételek ennél szerényebb ütemben, 15 százalékkal, 5,43 milliárd euróra nőttek tavaly az egy évvel korábbi 4,73 milliárd euróról, felülmúlva az elemzők által várt 5,37 milliárd eurót. A Prada korrigált kamat- és adófizetés előtti eredménye (EBIT) 21 százalékkal, 1,28 milliárd euróra ugrott.
A luxusmárka bevételei az ázsiai és csendes-óceáni térségben 11 százalékkal, 1,6 milliárd euróra, Európában 17 százalékkal, 1,53 milliárd euróra, Észak- és Dél-Amerikában 8 százalékkal, 830 millió euróra, Japánban 36 százalékkal, 656 millió euróra, a Közel-Keleten pedig 26 százalékkal, 227 millió euróra nőttek.
A cég tehát mindegyik piacán tetemes növekedést könyvelhetett el.
Az eredetileg Prada Brothers néven elsősorban bőrárut árusító céget 1913-ban alapította Mario Prada és testvére, Martino Milánóban. 1978-ban a céget Mario unokája, Miuccia Prada örökölte. A cég részvényei azonban a jó eredmények ellenére több mint 5 százalékot veszítettek értékükből, ám a visszaesés mértéke később 5 százalék alá gyengült szerdán.
A Prada iparági értesülések szerint a Versace felvásárlására készül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.