BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Prada hamarosan bejelentheti a Versace felvásárlását – cél a luxusipar csúcsa

Olasz luxusmárka-óriás jöhet létre. A Prada felvásárlás útján közelítene az olyan riválisaihoz, mint például az LVMH.

A Prada divatcég egyre közelebb kerül ahhoz, hogy megvásárolja a Versacét a Capri Holdingstól, ugyanis nagy valószínűséggel megszületik a megállapodás az 1,5 milliárd eurós vételi árról a Bloomberg szerint. A milánói székhelyű Prada és a Capri között még ebben a hónapban létrejöhet az üzlet.

Showcase of the Prada store
Prada felvásárlás, Versace, divatmárka, luxusmárka
A Prada lehet a legnagyobb olasz szereplő az iparágban / Fotó: Northfoto

A hírügynökség értesülései szerint a tárgyalások azután gyorsultak fel, hogy az első átvilágítás nem talált semmilyen kockázatot, azonban az ár és az időzítés még változhat. A hírre egyelőre nem reagált sem a Prada, sem a Capri, amely 2018-ban mintegy 1,8 milliárd euróért vásárolta meg a Versace márkát.

Az értesülés miatt a Prada részvényei hétfőn több mint 4 százalékkal erősödtek a hongkongi tőzsdén, ahova a kínai piac fontosságára utalva vezették be a papírt 2011-ben.

Versenytársa közelébe nőne a Prada

A olasz Gianni Versace tervező által 1978-ban alapított divatház esetleges felvásárlása lehetővé tenné az olasz Pradának, hogy egy akkora méretű szereplővé váljon, amely könnyebben versenyre kelhetne az olyan globális luxuskonszernekkel, mint az LVMH és a Kering. Ráadásul ez az akvizíció megfordítaná azt az évtizedek óta tartó tendenciát, hogy a nagy olasz divatmárkák, mint például a Gucci és a Valentino, külföldi riválisok kezébe kerülnek.

A Prada a luxusszektor egyik nyertesévé vált a csúcskategóriás divatcikkek globális visszaesése közepette. A cégcsoport eladásai a tavalyi harmadik negyedévben a fiatalabb fogyasztók körében népszerű Miu Miu márkájának köszönhetően megugrottak.

Bár a felvásárlás már korábban is szóba került, idén februárban került sor egy jelentős lépésre, amikor is az olasz vállalat heteket töltött a Versace értékelésével, exkluzív hozzáférést szerezve a pénzügyi és értékesítési adatokhoz. Az elemzők szerint a minimalista Prada és a maximalista Versace esztétikája szöges ellentétben áll, emiatt nem állna fenn a kannibalizáció veszélye, mivel más-más célcsoportokat szólít meg a két márka.

Azonban Prada még a felvásárlással is csak a töredékét fogja érni legnagyobb versenytársainak. A divatház piaci kapitalizációja körülbelül 175 milliárd hongkongi dollár, amely 22,5 milliárd amerikai dollárnak felel meg. Miuccia Prada családja és férje, Patrizio Bertelli a vállalat csaknem 80 százalékát ellenőrzi.

Az LVMH továbbra is kiemelkedik

Az LVMH francia konglomerátum, amely a Louis Vuitton és a Christian Dior, valamint egy sor olasz márka, köztük a Fendi és a Loro Piana tulajdonosa, 362 milliárd dolláros piaci értékkel rendelkezik. A cégcsoport tavaly részesedést vásárolt a Moncler SpA olasz dizájner felsőruházat-gyártót irányító vállalatban.

A Versace a folyó pénzügyi év harmadik negyedévéről

  • 193 millió dolláros bevételt jelentett, amely 15 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához viszonyítva.
  • Ugyanebben az időszakban a márka működési vesztesége 14 millió dollárról 21 millió dollárra nőtt.

A márkát tulajdonló Capri Holdings (mely többek között a Michael Cors tulajdonosa is) portfóliója kevésbé volt sikeres az elmúlt hónapokban. Az esetleges vásárlás hírére a részvényei 1,3 százalékot emelkedtek. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.