A Heineken által értékesített sör – mennyiségét tekintve – a vártnál kevésbé, 2,1 százalékkal csökkent az első negyedévben, holott az idén visszafogta a keresletet, hogy a húsvéti ünnepek a második (jelenlegi) negyedévre esnek, s ezért a holland sörgyártó termékei Európában és Amerikában is kevésbé fogytak, mint az előző év azonos időszakában - közölte a vállalat szerda reggel.
Az amerikai kontinensen és Európában tapasztalt visszaesést részben ellensúlyozta az ázsiai és csendes-óceáni térségben, valamint Afrikában és a Közel-Keleten tapasztalt növekedés. A Heineken közölte, hogy a söreladások volumene növekedett Nigériában, sőt Egyiptomban és Algériában 10 százalék feletti volt a bővülés.
Az Egyesült Államokban viszont a visszaesés közelítette meg a 10 százalékot, amit a spanyol ajkú vásárlók gyengülő fogyasztása okozott.
A Heineken egyike azon sörgyártóknak, amelyeket keményen sújtanak az amerikai vámemelések. A vállalat közölte, hogy folyamatos gazdaságpolitikai ingadozásra számít, ami hatással lehet a fogyasztókra, ugyanakkor megjegyezte, hogy a teljes volumenének több mint 95 százalékát helyben állítják elő.
A konszern bevételei 4,9 százalékkal 7 784 millió euróra csökkentek, a prémium sörök értékesítése volumenben 1,8 százalékkal, a Heineken márkáé 4,6 százalékkal nőtt.
A sörgyártó azt is közölte, hogy az egész évre vonatkozó kilátásai változatlanok maradnak, és 2025-re 4 és 8 százalék közötti üzeminyereség-növekedést várnak.
A vártnál kisebb visszaesés és a megerősített éves kilátások nyomán a Heineken részvényei közel 3 százalékkal, 77 euró fölé erősödtek szerda délelőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.