
Kevesebb sört adott el a Heineken
A Heineken által értékesített sör – mennyiségét tekintve – a vártnál kevésbé, 2,1 százalékkal csökkent az első negyedévben, holott az idén visszafogta a keresletet, hogy a húsvéti ünnepek a második (jelenlegi) negyedévre esnek, s ezért a holland sörgyártó termékei Európában és Amerikában is kevésbé fogytak, mint az előző év azonos időszakában - közölte a vállalat szerda reggel.

Az amerikai kontinensen és Európában tapasztalt visszaesést részben ellensúlyozta az ázsiai és csendes-óceáni térségben, valamint Afrikában és a Közel-Keleten tapasztalt növekedés. A Heineken közölte, hogy a söreladások volumene növekedett Nigériában, sőt Egyiptomban és Algériában 10 százalék feletti volt a bővülés.
Az Egyesült Államokban viszont a visszaesés közelítette meg a 10 százalékot, amit a spanyol ajkú vásárlók gyengülő fogyasztása okozott.
A Heineken egyike azon sörgyártóknak, amelyeket keményen sújtanak az amerikai vámemelések. A vállalat közölte, hogy folyamatos gazdaságpolitikai ingadozásra számít, ami hatással lehet a fogyasztókra, ugyanakkor megjegyezte, hogy a teljes volumenének több mint 95 százalékát helyben állítják elő.
A konszern bevételei 4,9 százalékkal 7 784 millió euróra csökkentek, a prémium sörök értékesítése volumenben 1,8 százalékkal, a Heineken márkáé 4,6 százalékkal nőtt.
A sörgyártó azt is közölte, hogy az egész évre vonatkozó kilátásai változatlanok maradnak, és 2025-re 4 és 8 százalék közötti üzeminyereség-növekedést várnak.
A vártnál kisebb visszaesés és a megerősített éves kilátások nyomán a Heineken részvényei közel 3 százalékkal, 77 euró fölé erősödtek szerda délelőtt.





