Bár a francia CAC 40 tőzsdeindex idei és egyéves teljesítménye is messze elmarad például a német DAX-étól – hiszen míg Frankfurt az elmúlt 5 hónapban több mint 19 százalékkal, éves szinten pedig 28,5 százalékkal került feljebb, a párizsi börze vezető indexe csupán 4,4 százalékot emelkedett idén, az utóbbi 12 hónapban pedig 3,5 százalékkal gyengült –, azért a Szajna partján is gyöngyszemekre, azaz ígéretes francia részvényekre bukkanhatnak a befektetők.
Az Air France-KLM lehet az első érdekes részvény, hiszen Európa egyik legnagyobb légitársasága májusban 19 százalékkal értékelődött fel, ami persze nem, vagy csak kevéssé vigasztalja régi részvényeseit, akik 6 év alatt 79 százalékot buktak befektetésükön. A trend mindenesetre folytatódni látszik, az utolsó 5 napon is közel 9 százalékkal tört felfelé a papír, elérve a 9,89 eurós szintet.
A cég 161 millió eurós működési eredményjavulással kezdte a 2025-ös évet az előző évhez képest, így az első negyedév vesztesége 328 millió euróra csökkent. A csoport bevételei 7,7 százalékkal, 7,2 milliárd euróra nőttek, amit az összes üzletágban jelentkező, erős kereslet támogatott.
Ben Smith, az Air France-KLM vezérigazgatója a szilárd keresletnek, az erős nyári jegyeladásoknak, a prémiumszolgáltatásoknak, valamint a flotta modernizálásának tulajdonította a teljesítményt, és noha figyelmeztetett a geopolitikai és gazdasági nehézségekre, kiemelte a csoport ellenálló képességét is.
A piaci optimizmus mindazonáltal már áthajtotta az árfolyamot az elemzői céláron, lévén az LSEG-konszenzus 8,2 euróra taksálja a részvényt, amiből következően az elemzők többsége csupán tartásra ajánlja.
De mi a helyzet a francia luxusipar egymással is vetélkedő két ékkövével, az LVMH-val és az Hermesszel?
Az LVMH kapcsán rendkívül optimisták az elemzők, a részvény mediáncélárát kereken 600 euróra becsülik, amely a jelenlegi 470,5 eurós kurzushoz mérten közel 30 százalékos felértékelődési potenciált tartalmaz.
Az egyebek között a
márkáról ismert vállalat számára csapnivalóan indult az év, az árbevétele 2 százalékkal, részvényárfolyama pedig csaknem 26 százalékkal esett vissza.
Ráadásul elvesztette a legnagyobb kapitalizációjú francia cégnek járó nimbuszt is, méghozzá éppen főriválisával, az Hermesszel szemben. Az Hermes jelenleg a 33. legnagyobb tőzsdei kapitalizációjú cég a világon, az LVMH pedig a 40.
Az utóbbit is vételre ajánlja a piaci konszenzus, ám a 2635 eurós célár csupán 10,5 százalékos prémiumot kínál, ami nem is csoda, hiszen a most már első számú francia luxuscég idén eddig közel 10 százalékos árfolyamnyereséget könyvelhet el, amire 9 százalékos forgalombővüléssel szolgált rá az első negyedévben.
A francia tőzsdei anziksz persze nem lenne teljes az energiagigászok, jelesül a TotalEnergies és az Engie nélkül sem.
Nos, kettőjük közül inkább az olajvállalat, azaz a Total jó az elemzőknél, akik 21 százalékkal nagyobb célárat (63,7 euró) adnak a papírjaira a jelenlegi árfolyamhoz mérten, míg az Engie-nál csupán valamelyest 6 százalék feletti a felár (20,3 euró).
Ha viszont a két részvény idei teljesítményét vesszük górcső alá, éppen fordított a helyzet, az Engie 26 százalékos ralijával szemben a Total rákjárása ez idáig mínusz 1,6 százalékot eredményezett.
Az Engie amúgy az első negyedévben a FactSet elemzőinek üzemieredmény-becslésére 10 százalékkal vert rá, és nagyot lódított a részvényein a belga kormány döntése is, hogy az előzetes tervekkel szemben mégis meghosszabbítják az Engie atomreaktorainak üzemidejét.
A Total sem panaszkodhat az első trimeszterre, hiszen az előző év azonos időszakához képest 23 százalékkal növelte árbevételét és nettó profitját is.
Érdekes módon a vámháborús feszültségek ellenére hasonló az elemzői optimizmus a Renault részvényeire is (plusz 27 százalék), most fizetődik ki, hogy a 15 százalékban francia állami tulajdonban álló autógyártó 1987-ben kiszállt az amerikai piacról.
Az első negyedévben egyébként a cég bevételei 0,6 százalékos növekedéssel kismértékben elmaradtak a várakozásoktól, de
a menedzsment megerősítette a cég éves kilátásait, ami egyedülálló az ágazatban, tekintve, hogy egyre-másra vonják vissza a célszámokat a konkurenciánál.
Mindez nem látszik a részvények árfolyamán, amely 6,6 százalékkal, 44 euró alá csökkent ebben az évben. Messze jobban jártak még ezzel is a részvényesek, mintha a – csak részben francia – Stellantis papírjait vették volna, ott ugyanis idén 33 százalékos mínusz éktelenkedik az árfolyamban az erős amerikai kitettség nyomán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.