Az OpenAI évesített bevétele elérte a 10 milliárd dollárt júniusban, így a cég jó pozícióba került, hogy elérje az idei évre kitűzött bevételi célját – közölte a mesterséges intelligenciával (MI) foglalkozó startup hétfőn.
A cég decemberben még évi 5,5 milliárd dolláros bevételről számolt be, az előrejelzései is ezen a számon alapultak – írja a Reuters, hozzátéve, hogy a vállalat az idei évre 12,7 milliárd dolláros bevétellel számolt. A 10 milliárdos évesített mérföldkő valószínűleg csak a legutóbbi hónap eredményének a beszorzása 12-vel, így jön ki az évesített érték, tehát
a ChatGPT fejlesztőjének még jelentős növekedésre van szüksége ahhoz, hogy valóban elérje a kitűzött célt, pláne nem évesített alapon, hanem az év egészét tekintve.
A bevételek ugyanakkor az OpenAI szerint nem tartalmazzák a Microsofttal kötött licencszerződés bevételeit és a nagy egyszeri üzleteket sem. A startup tavaly 5 milliárd dolláros veszteséget halmozott fel, és az idei tőkeemelések nagysága és gyakorisága is arra utal, hogy a cég az évesített 10 milliárd dolláros bevétel mellett is messze van még attól, hogy nyereséget termeljen.
A cég egyik nagy versenytársa, az Anthropic nemrég 3 milliárd dolláros évesített bevételről számolt be, miután a cég algoritmusait egyre több programozó startup használja.
Az OpenAI márciusban 40 milliárd dolláros tőkeemelésről számolt be, melyet a Softbank és mások finanszíroztak, és mely 300 milliárd dollárra értékelte a startupot. A cégnek március végén 500 millió heti rendszerességű felhasználója volt, bár ezek túlnyomó többsége nem fizet a szolgáltatásért. Az OpenAI a múlt hónapban 6,4 milliárd dollárért megszerezte az io nevű hardverstartupot , melyet Jony Ive, az Apple egykori vezető dizájnere alapított, de a cég idén más felvásárlásokat is eszközölt, például az MI-alapú programozó szoftvert, a Windsurföt is megvette 3 milliárd dollárért. Ezen felvásárlásokat azonban alighanem részvénycsere és nem készpénz segítségével hajtották végre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.