BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

AutoWallis: felvásárlások hajtották az első féléves értékesítést

Elsősorban akvizíciók hajtották az AutoWallis csoport gépjármű-értékesítésének 3,4 százalékos növekedését az idei első, globális kihívásokkal sújtott fél évben, miután a tavaly lezárt cseh felvásárlások jelentősen hozzájárultak a régió meghatározó integrált autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójának teljesítményéhez. A használtautó-értékesítés és a szervizórák számának növekedése továbbra is erős, 50 százalék feletti, és a rövid távú gépjárműkölcsönzés bérleti napjainak száma is bővült

Erősödött a gépjármű-értékesítés üteme az AutoWallis csoportnál 2025 második negyedévében: az idei féléves eladások így összesen 3,4 százalékkal, 26 314 darabra nőttek az előző év azonos időszakához képest, az első negyedéves 1,8 százalékos bővülést követően. 

AutoWallis, járműértékesítés, Wallis_LUS_8938
Akvizíciók erősítették az AutoWallis jármű-értékesítését / Fotó: Kallus György

A bővülést az AutoWallis kiskereskedelmi üzletága hajtotta, amely 

  • újgépjármű-eladásait 18,8 százalékkal, 5849-re, 
  • míg a használtautó-eladásokat 54,9 százalékkal, 1866 darabra növelte az első fél évben. 

Az újgépjármű-eladások növekedéséből 1131 darab a tavaly lezárt cseh akvizícióknak – az NC Auto (Stratos) három BMW márkakereskedése, valamint a Milan Král Group felvásárlása –, továbbá az ősszel nyitott budapesti Renault- és Dacia-kereskedés értékesítéseinek köszönhető. 

Akvizíciók hajtották az AutoWallis értékesítését

A kiskereskedelmi üzletág értékesítése akvizíciók nélkül az év első felében csökkenést mutatott a tavalyi év hasonló időszakával összevetve. Ennek oka elsősorban az erős bázisidőszak: a 2023-as japán üzleti évet az érintett márkák (Toyota, Suzuki, Nissan) 2024 márciusában záró kampányai miatt tavaly ilyenkor megugrott az értékesítés. Az üzletág használtgépjármű-értékesítései organikusan is növekedtek: 54,9 százalékkal, 1866-ra ugrottak, melyből 47,9 százalék volt az akvizícióknak köszönhető, miközben a szervizórák száma 58,5 százalékkal, 160 590 órára emelkedett (ebből 58,7 százalék volt akvizíciós hatás).

A nagykereskedelmi üzletág 2025 első fél évében részben egyszeri hatások miatt 3,7 százalékkal kevesebb (az első negyedéves 5,1 százalékos elmaradáshoz képest némi javulással), összesen 18 599 autót értékesített, miközben a növekedési stratégiának megfelelő célok teljesülése nem került veszélybe. A visszaesés elsősorban annak köszönhető, hogy az Opel Grandland és Frontera modellek új változatainak piaci bevezetése és gyártása időben elcsúszott, és csak a második fél évtől várható ezek pozitív hatása. Ugyanakkor az Opel-flotta modelljei kifejezetten jól teljesítettek Horvátországban, ahol több mint 500 darabbal nőttek az eladások.

Az AutoWallis mobilitási szolgáltatások üzletágánál (melybe a rövid és hosszú távú gépjármű-kölcsönzés, továbbá a flottakezelés tartozik) 0,6 százalékkal, 192 358 darabra bővült a bérleti események száma, lényeges javulást mutatva az első negyedéves 2,9 százalékos csökkenéshez képest. A bérleti napok száma 15,9 százalékos növekedés mellett 99 821-re emelkedett. Az AutoWallis átlagos flottamérete 3 százalékkal, 3888 darabra nőtt az év első hat hónapjában.

Bizonytalan piaci környezetben nőtt a jármű-értékesítés

Ormosy Gábor, az AutoWallis csoport vezérigazgatója a 2025. első féléves értékesítési adatok értékelésekor elmondta, hogy idén a gyártói kampányok elmaradtak a tavalyi év kimagasló támogatásaitól, és az iparágat kiemelten sújtó globális kereskedelempolitikai intézkedések bizonytalansága is meghatározó volt, ugyanakkor a korábban lezárt akvizíciók és üzletfejlesztések hatása már pozitívan befolyásolta a vállalat értékesítési adatait. 

 

Az AutoWallis folyamatosan erősödő régiós szerepét mutatja, hogy a nagykereskedelmi üzletág értékesítésének már több mint fele tartósan külföldről származik. A vezérigazgató hozzátette, hogy az AutoWallis tovább folytatja növekedési stratégiájának megvalósítását, vizsgálja a régiós akvizíciós és üzletfejlesztési lehetőségeket.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.