Durván romlott a BMW nyereségtermelő képessége a megemelt amerikai védővámok és a kínai kereslet visszaesésének következtében. A bajor autógyártó üzemi haszonkulcsa 8,4 százalékról 5,4 százalékra zuhant, s mint jelezték, a hétvégén megszületett, EU–USA vámmegállapodásban szereplő, 2,5 százalékról 15 százalékra emelt kulcs hatályba lépése éves szinten 1,25 százalékponttal csökkenti majd az autógyártó haszonkulcsát.
Az elemzők ennél enyhén kisebb csökkenésre számítottak. A befektetői szemmel legjobban figyelt üzemi marzs éves szinten 5 százalék körül alakulhat, az erről szóló friss megerősítés üdítő kivételnek számít az európai autóiparban, ahol a szereplők rendre alacsonyabbra teszik a mércét, döntően a keresleti tényezőkre és az amerikai vámemelésekre hivatkozva.
Legutóbb, szerdán a Mercedes-Benz a februárban előrevetített és áprilisban visszavont 6-8 százalékról a 4-6 százalékos sávba húzta vissza idei üzemimarzs-várakozását a világgazdasági bizonytalanságokra hivatkozva. Előtte a Porsche és a Volkswagen tett ugyanígy. A BMW a vámok hatását minden eszközzel igyekszik mérsékelni, első körben a legnagyobb gyárának számító dél-karolinai üzemének kapacitását növelik.
A helyi piac igényeit kiszolgáló ottani termelés ugyanis teljesen vámmentes – az exportja viszont már nem. A BMW eladásai két kiemelt piacán vegyesen alakultak. Az Egyesült Államokban a második negyedévben a vámmizéria miatt előrehozott vásárlásoknak köszönhetően 1,4 százalékkal több, 98,8 ezer autót adtak el, míg Kínában 13,7 százalékos visszaesést könyvelhettek el, 162,7 ezer gépkocsi értékesítése után.
Utóbbi miatt főhet a müncheni vezetők feje, s bár a kínai konkurencia legyűrése már illuzórikusnak tűnik, negatív trend megállítása viszont kötelező feladat.
A Debrecenben gyárat építő BMW csütörtök reggel publikált második negyedéves gyorsjelentése hemzseg a kisebb-nagyobb mínuszoktól. Az autógyártó
volt a lezárt negyedévben. Ugyanakkor pozitívumokkal is találkozni lehet, az értékesítés csoportszinten, azaz a Minit, a Rolls-Royce-t és a BMW egybevéve 0,4 százalékkal, 621,5 ezer darabra emelkedett.
Az elektromos átállás területén a legjobban teljesítő német autógyártó itt is javítani tudott: a villanyautók részesedése a teljes forgalomból az egy évvel korábbi 15,7 százalékról 18,3 százalékra nőtt az első félév statisztikája alapján. Oliver Zipse a trend folytatódását ígéri, s ezt véleménye szerint a szeptemberben bemutatandó Neue Klasse EV modellcsalád megalapozza majd.
A vezérigazgató egyúttal üdvözölte az EU–USA közti előzetes vámmegállapodást, s annak mielőbbi elfogadását és hatályba léptetését sürgette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.