Nagy izgalmat okoz a magyar call center, de nem a hívások miatt
Kedden délelőtt közel 10 százalékot pattant 17 milliós forgalommal az eSense, lázba hozva a kisbefektetői fórumokat, ahol már valami nagy bejelentésre spekulálnak. A tömött kötéslista arra utal, hogy valakik nagyban csipegetik a hazai call center piacon meghatározó kispapírt. Az árfolyam június végén átlépte a Kalliwoda 950 forintos célárát.

Csinos osztalékot fizetett a call center cég
Tavaly novemberben lódult meg a korábbi években alvó papírként üzemelő eSense árfolyama. Akkor 500 forint közeléből 700 forintig ralizott a kurzus, fundamentális háttér nélkül. Bár a tavaly szeptemberben közzétett féléves jelentés ígéretes operációt mutatott. A részvény a 700 forintos szinteken sem tűnt drágának, hiszen a frankfurti Dr. Kalliwoda Research még tavalyelőtt készített részletes elemzést az eSense-ről, amelyben a részvények értékének növekedését jósolta, és 950 forintos célárat tűzött ki.
Idén tavasszal indultak újabb emelkedő hullámok. Ahol már
az osztalékrali is tapintható volt,
hiszen május 7-én, 800 forint feletti árszinten fizetett részvényenként 50 forintot a társaság. Ami bő 6 százalékos, vonzó osztalékhozamot jelentett.
A kifizetést követően éppen csak kiárazódott az osztalék, s újabb emelkedés indult 750 forintról, melynek nyomán
június végén már az ezerforintos lélektani szintet is átlépte a kurzus.
Úgy tűnik, most 1250 forintnál sincs megállás.
A tavalyi évben az egy részvényre jutó eredmény 53,90 forint volt, szemben az egy évvel korábbi 25,36 forinttal. Míg az éves EBITDA tavaly 812 millió forint lett, szemben a tavalyelőtti 362 millióval.
A társaság a magyar call center piac meghatározó szereplője, tevékenységi köre felöleli a kimenő és bejövő telefonhívások kezelésének teljes palettáját. Az eSense vezető konszolidációs szerepet szeretne betölteni a hazai call center piacon, amit erős akvizíciós tevékenységgel és jelentős organikus fejlődéssel érne el.


