BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy izgalmat okoz a magyar call center, de nem a hívások miatt

Újabb tőzsdei rali indult? Alig árazódott ki az osztalék, máris felívelt az eSense árfolyama. És egyelőre nincs megállás.

Kedden délelőtt közel 10 százalékot pattant 17 milliós forgalommal az eSense, lázba hozva a kisbefektetői fórumokat, ahol már valami nagy bejelentésre spekulálnak. A tömött kötéslista arra utal, hogy valakik nagyban csipegetik a hazai call center piacon meghatározó kispapírt. Az árfolyam június végén átlépte a Kalliwoda 950 forintos célárát.

call center
Mi folyik a hazai call center piacon? / Fotó: Yuri A. / Shutterstock

Csinos osztalékot fizetett a call center cég

Tavaly novemberben lódult meg a korábbi években alvó papírként üzemelő eSense árfolyama. Akkor 500 forint közeléből 700 forintig ralizott a kurzus, fundamentális háttér nélkül. Bár a tavaly szeptemberben közzétett féléves jelentés ígéretes operációt mutatott. A részvény a 700 forintos szinteken sem tűnt drágának, hiszen a frankfurti Dr. Kalliwoda Research még tavalyelőtt készített részletes elemzést az eSense-ről, amelyben a részvények értékének növekedését jósolta, és 950 forintos célárat tűzött ki.  

Idén tavasszal indultak újabb emelkedő hullámok. Ahol már 

az osztalékrali is tapintható volt, 

hiszen május 7-én, 800 forint feletti árszinten fizetett részvényenként 50 forintot a társaság. Ami bő 6 százalékos, vonzó osztalékhozamot jelentett.

A kifizetést követően éppen csak kiárazódott az osztalék, s újabb emelkedés indult 750 forintról, melynek nyomán

 június végén már az ezerforintos lélektani szintet is átlépte a kurzus. 

Úgy tűnik, most 1250 forintnál sincs megállás.

 

A tavalyi évben az egy részvényre jutó eredmény 53,90 forint volt, szemben az egy évvel korábbi 25,36 forinttal. Míg az éves EBITDA tavaly 812 millió forint lett, szemben a tavalyelőtti 362 millióval. 

A társaság a magyar call center piac meghatározó szereplője, tevékenységi köre felöleli a kimenő és bejövő telefonhívások kezelésének teljes palettáját. Az eSense vezető konszolidációs szerepet szeretne betölteni a hazai call center piacon, amit erős akvizíciós tevékenységgel és jelentős organikus fejlődéssel érne el. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.