Jelentősen átalakulhat Giorgio Armani divatházának tulajdonosi köre a múlt héten elhunyt legendás olasz divattervező végrendelete szerint.
A 91 évet élt néhai olasz divattervező, Giorgio Armani végrendelete szerint örökösei 18 hónapon belül el kell hogy adják az olasz divatház 15 százalékos részesedését, három-öt éven belül pedig további 30 százalékos tulajdonrészt kell értékesíteniük, így összesen 54,9 százalékos részesedést kell eladniuk ugyanannak a vevőnek – írja a Reuters, amelyhez eljutott a végrendelet másolata.
Az alapító végakarata szerint ennek alternatívájaként nyilvános részvénykibocsátást (IPO) kell végrehajtani, vagyis tőzsdére kell vinni az Armani divatcéget.
A hírügynökség szerint a végrendeletben az is szerepel, hogy az értékesítés során elsőbbséget kell biztosítani
Az örökösöknek a jövőbeli lehetséges vevők között figyelembe kell venniük ezenfelül azokat a divat- és luxuscikkgyártó cégeket is, amelyekkel Armani cége kereskedelmi kapcsolatokat ápol.
A döntés annak fényében némileg meglepő, hogy Armani egy korábbi interjúban kritizálta a nagy luxusipari vállalatokat, mondván, nem tetszik neki, hogy immár nagy hagyományokkal rendelkező történelmi márkákra vetik ki a hálójukat.
Elismerte azonban, hogy a beolvadással erősödik a növekedési potenciál, de az egész az arcvesztés veszélyét is magával hordozza. Armaninak a függetlenség mindig sokat számított, nem akart összeolvadásokban részt venni, kizárta annak a lehetőségét is, hogy életműve betagozódjon egy másik vállalatcsoport alá.
Giorgio Armani nem hagyott maga után gyermekeket, akik örökölhetnék a vállalkozást, amely 2024-ben viszonylag stabil, 2,3 milliárd euró bevételt termelt, nyeresége viszont az iparágat általánosan érintő recesszió miatt visszaesett.
Az 1970-es években néhai partnerével, Sergio Galeottival közösen alapított divatcég egyetlen fő részese Armani volt, aki egészen haláláig szorosan irányítása alatt tartotta a vállalatot, a vezetői és a kreatív feladatokat is ellátva.
A legendás olasz divattervező ezer szállal kötődött a sport világához is. Az EA7 nevű sportruházati márkája évek óta a Napoli futballcsapatának mezszállítója, az Armani divatház látta el az elmúlt években öltönyökkel a Juventus és az olasz válogatott labdarúgóit, s hosszú évek óta ők készítik az olasz olimpiai csapat hivatalos formaruháit is. Giorgio Armani emellett elkötelezett szurkolója és 2008 óta tulajdonosa volt Európa egyik leggazdagabb kosárlabdacsapatának, az Olimpia Milanónak is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.