BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Trump elsózta a McCormick levesét, a fűszergyártó semlegesítené a csípős hatást

Profitfigyelmeztetést volt kénytelen kiadni a világ fűszerpiacának legnagyobb szereplője a drasztikusan megemelt amerikai vámok miatt. A McCormick boszorkánykonyhájában most kotyvasztják az ellenszert, de hatásosságáról a befektetők egyelőre nincsenek meggyőződve.

Jól lavírozott eddig a McCormick, a világ legnagyobb fűszer- és ételízesítő-gyártója, amely mind forgalmát, mind nyereségét illetően túlszárnyalta az elemzői várakozásokat az augusztussal zárt harmadik üzleti negyedévében.

McCormick
A McCormick Kínában is otthonosan mozog, de a vámok szorításában egyre kényelmetlenebbül érzi magát / Fotó: Jing Wei

Nem volt egyszerű dolga, ugyanis a beszerzési árak és a feldolgozási költségek egyaránt nőttek, miközben az amerikai gazdaságpolitikai irányváltással keltett globális bizonytalanságok a vámok érintésével erős nyomást gyakoroltak a fogyasztói keresletre. 

Az otthoni főzőcskének örültek a McCormicknál

Amerikában paradox módon azonban épp a bizonytalanság játszott a McCormick kezére, ugyanis az éttermi szolgáltatások megdrágulásával egyre többen választották az otthoni főzőcskézést, melynek egyik hozzávalója, a fűszer egyetlen háztartásból sem hiányozhat, ahogy a vállalat tradicionális márkái, kész szószai sem. Egyre népszerűbbek a társaság előre kikevert, otthoni használatra való mixtúrái, amelyekkel egyszerű az egytálételt vagy a süteményt ízesíteni.

Eközben Donald Trump is túlsózta a levest, az amerikai elnök megnehezítette a vámjaival a McCormick dolgát, 

például a Egyesült Államokban élő, kiterjedt hispán népesség körében nélkülözhetetlennek tartott mexikói Cholula csípős chilis szószhoz való hozzáférés – és minden más – megdrágításával.

A chilis szószok versenyében Donald Trump sem tudott eredményt hirdetni, valamennyi induló ára elszabadult a vámjai miatt / Fotó: Daniel DeSlover

„A magasabb nyersanyagárak és vámok miatti emelkedő infláció közepette folytatjuk a növekedési céljaink eléréséhez szükséges beruházásokat” – hangsúlyozta Brendan Foley vezérigazgató, elismerve: ahhoz, hogy egyáltalán növekedni tudjanak, költségcsökkentő lépéseket is tenniük kell, és erősíteniük cégük ellenálló képességét. A technológiai beruházások költségigénye mellett a feltörekvő konkurensek visszaszorítására a marketingkiadásaikat, ezen keresztül a márkaismertséget is növelniük kellett. 

Profitfigyelmeztetést adott ki a fűszergyártó

Mindez azonban a McCormick haszonkulcsán is nyomot hagyott, a bruttó marzs 130 bázisponttal alászállva, 37,4 százalékon állt meg a harmadik üzleti negyedév végén – derül ki az amerikai tőzsdenyitást megelőzően publikált gyorsjelentésből. A fűszer- és szószgyártó óriáscég

  • bevétele 1,725 milliárd dollár (plusz 2,7 százalék),
  • üzemi nyeresége 288,7 millió dollár (plusz 0,7 százalék),
  • adózott eredménye 225,5 millió dollár (plusz 1,1 százalék),
  • részvényarányos profitja (EPS) 84 cent (plusz 1 cent) volt.

Az LSEG elemzői konszenzusa 1,71 milliárd dolláros bevételt és 82 centes EPS-t valószínűsített. A jövőre vonatkozóan azonban Brendan Foley vezérigazgatónak nem volt túl sok pozitív üzenete a befektetők irányába: cége csökkentette a novemberrel záruló üzleti évére vonatkozó profitvárakozását a globális kereskedelmi bizonytalanságokra és a vámok miatt növekvő nyersanyagárakra hivatkozva. 

Most úgy kalkulálnak, hogy az egy részvényre eső éves korrigált nyereség 3,00 és 3,05 dollár közé szorul, szemben a korábbi 3,03 és 3,08 dolláros előrejelzésükkel. 

Az üzemi profit éves szinten a korábbi 2–4 helyett az 1–3 százalékos sávban lehet, míg a 0–2 százalékkal gyarapodó bevételvárakozásukon nem változtattak. Ezt a befektetők rosszallóan konstatálták, így a New York-i tőzsdenyitást 0,4 százalékos mínuszban várta az idén már 10 százalékot ereszkedő részvényárfolyam.


 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.