Tovább folytatódik a Wizz Air légitársaság kálváriája az Airbus repülőgépek hajtóművei kapcsán, ám a cég pénzügyi vezetője, Ian Main szerint 2027 végére rendeződhet a földre kényszerített gépek kérdése.
A pénzügyi vezető kedden, egy prágai iparági konferencián beszélt minderről, ahol azt is elárulta, hogy a földre parancsolt gépek száma mára 38-ra csökkent a közel 60-at elérő csúcsról. A diszkont-légitársaság féléves jelentésében még arról számolt be, hogy 41 repülőgép tart kényszerszünetet a Pratt & Whitney hajtóművek problémái miatt – írja a Reuters.
Azonban a pénzügyi vezető megszólalása után a Wizz Air vezérigazgatója, Váradi József arról beszélt újságíróknak Gdanskban, hogy a cég itt nem a saját szerencséjének kovácsa, és ki van szolgáltatva a hajtóművek gyártójának.
Szeptemberben a cégvezető arról is beszélt, hogy 2027 közepére fordítaná meg a légitársaság szerencséjét, és jó esélyt lát arra, hogy 2027 végére az összes földre parancsolt gép üzemképes lesz, ám erre nincs abszolút garancia.
A fapados légitársaság az elmúlt években nehezen veszi fel a versenyt riválisaival az RTX tulajdonában lévő Pratt & Whitney hajtóművek problémái miatt, ami megakadályozza azt is, hogy a Wizz Air megfelelő mértékben bővítse kapacitásait. Malin szerint a gyártó már jelzi, hogy van pár elérhető hajtómű, ám ebből a légitársaság még nem sokat tapasztalt. A pénzügyi vezető szerint
ez rendkívül bosszantó, hiszen a cég már két és fél éve küzd a hajtóművek okozta gondokkal.
Szeptemberben Chris Calio RTX-vezér arról beszélt, hogy stabilizálódott a Pratt & Whitney hajtóművek miatt földre kényszerített gépek száma, sőt hamarosan csökkenni is fog, de még sok a teendő. A vállalat mindenesetre a javítási és karbantartási költségek 30 százalékos növekedésére számít idén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.