A legtöbben akkor váltanának bankot, ha csökkenthetik a költségeket (46 százalék), de 11 százaléknak az is elegendő indok, ha könnyebben intézheti a család pénzügyeit – derül ki a CIB Bank megbízásából készített friss felmérésből, amelyben a többek között a családok bankszámla-kezelésével, közös pénzügyeivel kapcsolatos kérdéseket vizsgálták. A családok (beleértve a gyerekeket és a nagyszülőket is) 36 százaléka nem ugyanannál a pénzintézetnél vezeti a családtagok számláit, négynél több bankszámla a családok 17 százalékára jellemző, és megfigyelhető, hogy ahol sok a számla, azokat különböző bankoknál is vezetik – derült ki a reprezentatív felmérésből.
Bár a családok legnagyobb hányada (48 százalék) évente kevesebb mint ötvenezer forintból fedezni tudja a bankszámlái költségeit, valószínűleg a több különböző banknál vezetett számlákból is következően a családok negyede évente akár 50–150 ezer forintot is költ azok fenntartására, 5 százalék pedig 150 ezer forintnál is többet.
A felmérés alapján a családok 63 százalékában legalább havi egyszer utalnak egymásnak pénzt, az ilyen családok majdnem felében a családtagok nem egy banknál vezetik a számláikat.
A különböző bankoknál vezetett számlák is okozhatják, hogy a családok ötödének több mint évi 30 ezer forintba kerül csak az, hogy egymásnak utalnak. Azok esetében pedig, akik rendszeresen nagyobb összeget (50 ezer forint felett) küldenek egymásnak a családon belül, ez az arány a duplájára emelkedik, vagyis 40 százalékuk fizet évente több mint 30 ezer forintot a családtagok közötti utalásért.
A felmérésben rákérdeztek arra is, hogy milyen indokok miatt fontolnák meg, hogy más bankhoz vigyék át a számláikat. A válaszokból kiderül, hogy a legtöbben a költségek csökkentése érdekében hajlandók bankot váltani (46 százalék) vagy azért, mert máshol jobb termékeket, szolgáltatásokat találnak (33 százalék). Ugyanakkor az is figyelemre méltó, hogy a családtagok pénzügyeinek könnyebb menedzselhetőségét is sokan megjelölték: ennek érdekében 11 százalék váltana bankot, nekik valószínűleg a mindennapokban nehézséget okoz, hogy a sajátjaik mellett a kamasz gyerekek, esetleg az idősebb családtagok (szülők, nagyszülők) pénzügyeit is kézben kell tartaniuk.
„Ha a sokféle banki felület kezelése igényel túl sok időt és energiát, vagy a családon belüli utalások díja túl magas, de akkor is, ha hiányoznak a hűséges ügyfeleknek járó kedvezmények, a megoldást a CIB Bank új Családi Flottacsomag szolgáltatása jelenti, amelynek igénybevételével a család több generációjának pénzügyei intézhetők egyetlen banknál kényelmesen és kedvezményesen.
A flottatagok közötti utalások esetén például átvállaljuk a tranzakciós illetéket, vagyis ezek az utalások teljesen ingyenesek
– mondja Horváth Bálint, a CIB Bank Lakossági Számla és Tranzakciós Termékek vezetője.
Már négy hazai hitelintézet is közzétette, hogy jelentősen emel a lakossági számlavezetéshez kapcsolódó díjain a tranzakciós illetékre vonatkozó szabályozás módosítása nyomán, és várhatóan további szereplők is lépnek majd. A BiztosDöntés összesítése szerint az OTP Bank január elsejétől, a K&H január 6-tól, a CIB Bank pedig január 17-től emel egyes díjtételein.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.