Valami nagyon nem stimmel az OTP-nél: duplán vonják le a vásárlások összegét – megszólalt a bank
Az OTP Banknál az utóbbi időben több ügyfél tapasztalt duplán történő terhelést a bankszámlájukon, ami technikai hibára vezethető vissza. A pénzintézet szerint egy külső szolgáltató hibázott – írja az Index.

A portál információ szerint nem tömeges jelenségről van szó, de több ügyfél is előfordult a hiba. A probléma következtében ha valaki kifizetett egy összeget, a rendszer ezt újra levonta a számlájáról.
A pénzintézet elnézést kért a kellemetlenségekért, egyben jelezte: a külső partner bevonásával mindent megtesznek annak érdekében, hogy újra a helyes egyenleg jelenjen meg az érintettek számláján.
Érdemes megemlíteni, hogy a hazai nagybank az idei második negyedévben történelmi rekordot jelentő adózás utáni eredményt ért el 330 milliárd forinttal, felülmúlva az eddigi rekorder 2024 harmadik negyedévi 318,5 milliárd forintot. A bevételi soron 747,1 milliárd forintot látni, amely éves alapon 14 százalékos bővülésnek felel meg.
FRISSÍTÉS 18:20
Cikkünk megjelenése után az OTP az alábbi állásfoglalást juttatta el lapunkhoz.
"Fontos információ, hogy nem banki hiba okozta a dupla terheléseket, hanem külső szolgáltató okozta a problémát. A külső szolgáltató több bankkal is kapcsolatban van, így minden bizonnyal számos bankot érint az eset, nem OTP Bank specifikus a tételek dupla terhelése. A külső szolgáltató bevonásával az OTP Bank mindent megtesz annak érdekében, hogy rendeződjenek a tételek".
EBA: a bankrendszer ellenálló, még geopolitikai feszültségek esetén is – jól sikerült az összeurópai stresszteszt
A pénzintézetek tőkemegfelelési mutatója ugyan csökkent, de továbbra is erős maradt, lehetővé téve az osztalékfizetést és a részvény-visszavásárlást. Az európai bankok túlnyomó többsége sikeresen vette a súlyos nemzetközi kereskedelmi sokkokat modellező stressztesztet.


