Egy iparági szivárogtató állítása szerint nem mindennapi húzásra készül az egyik legnagyobb videójáték-gyártó cég, az Activision. A Twitteren közzétett poszt szerint a világon egyik legismertebb videójáték-franchise, a Call of Duty világhírű focisták bevonásával próbálna meg az eladási toplisták élén maradni. Ezt nem úgy kell érteni, hogy a labdarúgók beszállnának a marketingkampányba, hanem magába a játékba kerülnének be – írta meg az Insider Gaming.

Soccer, Finalissima 2022: Italy Vs Argentina, Lionel Messi of Argentina and teammates celebrate with the trophy at the end of the Finalissima trophy 2022 football match between Italy and Argentina at Wembley stadium in London, England, June 1st, 2022.  (Photo by Elianto/Mondadori Portfolio via Getty Images)  Lionel Messi of Argentina and teammates celebrate with the trophy at the end of the Finalissima trophy 2022 football match between Italy and Argentina at Wembley stadium in London, England, June 1st, 2022. (Photo by Elianto/Mondadori Portfolio via Getty Images)
Fotó: Getty Images

A szivárogtató közzétett egy listát, amely állítása szerint a Call of Duty: Modern Warfare 2 játékba érkező operátorok neveit tartalmazza (operátornak hívják a Call of Duty játékokban az online multiplayer meccseken irányítható karaktereket, ezek gyakorlatilag bizonyos feladatokra specializálódott katonák – a szerk.). A listán a következő nevek szerepelnek:

Nem lehet a véletlen műve, hogy Neymar, Messi és Pogba is a listán van, mind világhírű focisták. 

A Gaming Insider jelezte, hogy a szivárogtató posztja után utánajártak a listának, és állításuk szerint az információ hiteles.

A Call of Duty: Modern Warfare 2 október 28-án fog megjelenni, nem sokkal utána pedig kezdődik a labdarúgó-világbajnokság. 

A két esemény remek apropó lehetne egy nagyszabású crossover eseménynek,

hasonlóan a tavaszi Operation Monarch eventhez, amely egy Godzilla és King Kong köré felépített esemény volt a Call of Duty online világában – írta meg az IGN Hungary.

Trösztellenes vizsgálatokkal néz szembe a Microsoft

A Microsoft Brüsszelben és Londonban is alapos vizsgálatokkal néz szembe, miután egyre nagyobb az aggodalom, hogy az Activision Blizzard videójáték-gyártó felvásárlása versenyellenes, és kizárja a riválisokat a kasszasiker-játékokhoz való hozzáférésből.

Egy a labdarúgással keresztezett játékmód nem lenne teljesen elképzelhetetlen az Activision FPS (first person shooter) lövöldéjében. A Call of Duty Advanced Warfare például tartalmazott egy Uplink névre keresztelt játékmódot, amely az ismerős virtuális harcot ötvözte egy a focira és a kosárlabdára hasonlító pontszerzős rendszerrel. Erről egy videót a cikk végén találhatnak. 

Mi értelme focistákat bevonni egy lövöldözős játékba?

A Call of Duty széria a világ egyik legismertebb videójáték-franchise-a. Az aktuális epizódok megjelenéskor rendre az eladási toplisták élén debütálnak. Azonban az iparági trendek és a játékosok érdeklődése is változik, az elmúlt években pedig a Royal Battle típusú videójátékok az online világ urai (A Royal Battle játékokban nagy számú játékos, általában száz, harcol egymás ellen, míg végül csak egy maradhat – a szerk.). 

Technology stock, A person plays Call of Duty Modern Warfare 2 on the XBox 360.   (Photo by Tim Ireland/PA Images via Getty Images)
Fotó: Getty Images

A Battle Royal egyeduralkodója a Fortnite című ingyenes játék, amely hamar elcsábította a közönséget a többi lövöldözős játéktól. A Fortnite népszerűségére az Activision is reagált, és kiadta a szintén ingyenes Call of Duty: Warzone-t, egy Battle Royal típusú játékot. A Fortnite azonban úttörőnek számít ezen a területen, és hamar felismerte, hogy úgy tud még nagyobb játékosbázis építeni, és a meglévő követőket úgy tarthatja meg, ha állandóan megújul, és mindig új partnerszerződéseket köt más franchise-okkal. Például találkozhatunk

a Fortnite világában a Disney Marvel moziverzumának számos karakterével, a DC szuperhőseivel, Star Wars-karakterekkel, de például számos sportolóval is.

Válságálló a videójáték-ipar? – most megdőlhet a régi igazság

A videójáték-ipart általában válságállónak tartják, a küszöbönálló azonban ezt a régi igazságot is megkérdőjelezi. A mostani gazdasági helyzetben a erős, ezért vélhetően kevesebb idő marad a játékokra.

Minden jel arra mutat, hogy az Activision sem akar lemaradni ebben a trendben és a labdarúgó világbajnokság farvizén megpróbálja a focirajongókat magához csábítani azzal, hogy a nagy sztárokkal nemcsak a FIFA-sorozatban játszhatnak majd a játékosok, hanem géppuskákkal is szórhatják az ólmot.