Egy iparági szivárogtató állítása szerint nem mindennapi húzásra készül az egyik legnagyobb videójáték-gyártó cég, az Activision. A Twitteren közzétett poszt szerint a világon egyik legismertebb videójáték-franchise, a Call of Duty világhírű focisták bevonásával próbálna meg az eladási toplisták élén maradni. Ezt nem úgy kell érteni, hogy a labdarúgók beszállnának a marketingkampányba, hanem magába a játékba kerülnének be – írta meg az Insider Gaming.
A szivárogtató közzétett egy listát, amely állítása szerint a Call of Duty: Modern Warfare 2 játékba érkező operátorok neveit tartalmazza (operátornak hívják a Call of Duty játékokban az online multiplayer meccseken irányítható karaktereket, ezek gyakorlatilag bizonyos feladatokra specializálódott katonák – a szerk.). A listán a következő nevek szerepelnek:
Nem lehet a véletlen műve, hogy Neymar, Messi és Pogba is a listán van, mind világhírű focisták.
A Gaming Insider jelezte, hogy a szivárogtató posztja után utánajártak a listának, és állításuk szerint az információ hiteles.
A Call of Duty: Modern Warfare 2 október 28-án fog megjelenni, nem sokkal utána pedig kezdődik a labdarúgó-világbajnokság.
A két esemény remek apropó lehetne egy nagyszabású crossover eseménynek,
hasonlóan a tavaszi Operation Monarch eventhez, amely egy Godzilla és King Kong köré felépített esemény volt a Call of Duty online világában – írta meg az IGN Hungary.
Trösztellenes vizsgálatokkal néz szembe a MicrosoftA Microsoft Brüsszelben és Londonban is alapos vizsgálatokkal néz szembe, miután egyre nagyobb az aggodalom, hogy az Activision Blizzard videójáték-gyártó felvásárlása versenyellenes, és kizárja a riválisokat a kasszasiker-játékokhoz való hozzáférésből. |
Egy a labdarúgással keresztezett játékmód nem lenne teljesen elképzelhetetlen az Activision FPS (first person shooter) lövöldéjében. A Call of Duty Advanced Warfare például tartalmazott egy Uplink névre keresztelt játékmódot, amely az ismerős virtuális harcot ötvözte egy a focira és a kosárlabdára hasonlító pontszerzős rendszerrel. Erről egy videót a cikk végén találhatnak.
Mi értelme focistákat bevonni egy lövöldözős játékba?
A Call of Duty széria a világ egyik legismertebb videójáték-franchise-a. Az aktuális epizódok megjelenéskor rendre az eladási toplisták élén debütálnak. Azonban az iparági trendek és a játékosok érdeklődése is változik, az elmúlt években pedig a Royal Battle típusú videójátékok az online világ urai (A Royal Battle játékokban nagy számú játékos, általában száz, harcol egymás ellen, míg végül csak egy maradhat – a szerk.).
A Battle Royal egyeduralkodója a Fortnite című ingyenes játék, amely hamar elcsábította a közönséget a többi lövöldözős játéktól. A Fortnite népszerűségére az Activision is reagált, és kiadta a szintén ingyenes Call of Duty: Warzone-t, egy Battle Royal típusú játékot. A Fortnite azonban úttörőnek számít ezen a területen, és hamar felismerte, hogy úgy tud még nagyobb játékosbázis építeni, és a meglévő követőket úgy tarthatja meg, ha állandóan megújul, és mindig új partnerszerződéseket köt más franchise-okkal. Például találkozhatunk
a Fortnite világában a Disney Marvel moziverzumának számos karakterével, a DC szuperhőseivel, Star Wars-karakterekkel, de például számos sportolóval is.
Válságálló a videójáték-ipar? – most megdőlhet a régi igazságA videójáték-ipart általában válságállónak tartják, a küszöbönálló azonban ezt a régi igazságot is megkérdőjelezi. A mostani gazdasági helyzetben a erős, ezért vélhetően kevesebb idő marad a játékokra. |
Minden jel arra mutat, hogy az Activision sem akar lemaradni ebben a trendben és a labdarúgó világbajnokság farvizén megpróbálja a focirajongókat magához csábítani azzal, hogy a nagy sztárokkal nemcsak a FIFA-sorozatban játszhatnak majd a játékosok, hanem géppuskákkal is szórhatják az ólmot.