A Formula–1-es Magyar Nagydíj vasárnapi versenynapjára eladtuk az összes háromnapos bérletet, napi ülő- és állójegyet, vagyis nincs már több jegyünk. Ez összesen 100 ezer néző biztonságos belépését teszi lehetővé a futamra – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Hungaroring Sport Zrt., amely azt is megjegyezte, az eladott jegyek 73 százalékát külföldi rajongók vásárolták meg.

Mogyoród Hungaroring 20220731 Forma1 F1 2022 Magyar Nagydíj Vasárnap verseny futam Fotó Meder István Nemzeti Sport Adrian Newey Mogyoród Hungaroring 20220731 Forma1 F1 2022 Magyar Nagydíj Vasárnap verseny futam Fotó Meder István Nemzeti Sport Adrian Newey
Fotó: Nurlan Tahirli / Nemzeti Sport

Ami a napi ülőhelyre szóló belépőket illeti, szombatra még van néhány száz darab, péntekre pedig ennél valamivel több. Ezt követően közel 5-5 ezer állójegy talál gazdára péntekre és szombatra, és ha ezek is elfogynak, mindennap kitehetik július 21–23. között a versenypályára a megtelt táblát.

Életbe lépett a beruházási stop

A vasárnapi jegyek egyébként már december elejére elfogytak – ilyen korábban nem fordult elő, a tavalyi futam versenynapjára áprilisban kelt el az utolsó.

Gyulay Zsolt, a zrt. elnök-vezérigazgatója a Nemzeti Sportnak azt mondta, régóta ígért fejlesztés a nagyobb befogadóképességű lelátó, és épp amikor eljutottak abba a fázisba, hogy minden adott lenne a felújításhoz, életbe lépett a beruházási stop. A stratégiai fejlesztési program részeként legalább elkezdték a közművek modernizációját, ennek keretében az ivóvíz-, a tűzivíz-, a szennyvízhálózat, az erősáramú hálózat fejlesztése, új hálózat kiépítése történik meg, valamint megépül a gyengeáramú alépítmény rendszere.

Még 50 ezer jegyet simán eladtak volna

„Az elmúlt időszakban sem tétlenkedtünk, a pályánk átesett jó néhány ráncfelvarráson. A Formula–1-ben zajló folyamatokat, az újonnan bekerülő pályákat látva azonban ez nem elég, ez tényleg az utolsó előtti pillanat, amikor elkezdhetjük a munkát. Azt látjuk, hogy a sok uniformizált pálya között egyre nagyobb értéke van a magyarhoz hasonló tradicionális helyszíneknek, és Budapest közelsége mindig is elképesztő vonzerőt jelent majd a Hungaroring számára, ugyanakkor nem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy az új pályák infrastruktúrája a miénknél sokkal magasabb színvonalú szolgáltatást tesz lehetővé. A stratégiai fejlesztési programnak köszönhetően belátható időn belül mi is fel tudjuk venni velük a versenyt, ami lehetővé teszi, hogy itt tartsuk a Formula–1-es sorozatot” – mondta a Hungaroring oldalán Gyulay Zsolt.

A Magyar Olimpiai Bizottságot is vezető olimpiai és világbajnok kajakozó az InfoRádiónak arról beszélt, február végéig kellene dönteni a 2027-ben lejáró szerződés meghosszabbításáról, amely magába foglalná a pálya felújítását is. Hozzátette, akár 50 ezer jegyet is el tudnának még adni a 2023-as futam napjára.

Sokat lehetne spórolni

A Hungaroring Sport Zrt. azért van nehéz helyzetben, mert az elmúlt tizenkét évben ötször volt változás a tulajdonosi jogokat gyakorló tárcában vagy annak élén.

Egyelőre Palkovics László lemondásával, illetve a Technológiai és Ipari Minisztérium megszűnésével az Energiaügyi Minisztériumhoz került, de még nem biztos, hogy ez lesz a végleges helye, a döntési mechanizmus pedig lelassult.

Mindez nagyon rosszkor jött, hiszen a szerződés meghosszabbítására február végig van lehetőség, ehhez pedig az államnak garanciát kell vállalnia. Ebben a helyzetben különösen is erős felhatalmazások kellenek, hiszen az idő szűk, és ha elszalasztjuk ezt az alkalmat, akkor bármi előfordulhat a mostani világban

– hívta fel a figyelmet a rádiós interjúban Gyulay Zsolt, azt is megjegyezve: már csak azért is fontos lenne a hosszabbítás, mert az indexálás, amely évente növeli a jogdíjat, jelentősen csökkenne, tehát nagyon sokat lehetne spórolni. Ha meglesz a szerződés, abban vállalják, hogy 2025-ig a felújítást befejezik, a közműveken túl az épületeket is korszerűsítik, ami az idő rövidsége miatt már most sem kis teher.

Ne csak a Forma–1-ből álljon a magyar autó- és motorsport!

Az autó- és motorsport az egyik legjobb közeg a járműipari fejlesztésekhez, s mivel a magyar több mint 20 százalékát az autóipar adja, tágítani kell a magyar autó- és motorsport mai fogalmán, kiterjesztve a versenyzésen túl a kutatás-fejlesztésre is – mondta a VG-nek Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség elnök-vezérigazgatója a szervezet elmúlt évét értékelve.