BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csokimikulás: minden magyarra jut egy ezekben a napokban

A december 6. előtti hetekben átlagosan csaknem 8-9 millió csokoládémikulást vásárolnak Magyarországon, ezenkívül 33 500 tonna szaloncukrot. A vásárlói preferenciákra vonatkozó felmérések szerint a magyar fogyasztók továbbra is erősen érdeklődnek a hagyományos, nosztalgikus ízek és formák iránt, de az innovatív termékek is egyre keresettebbek. Az édességszezon karácsonyig biztosan erős marad, és talán néhány csokimikulás is „túléli” december 6-át.

A karácsony továbbra is az egyik legfontosabb szezon az édességet készítők, termelők és gyártók számára. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetsége által készített körkép szerint a 2025-ös ünnepi szezonban is az látszik, hogy a vásárlók erősen érdeklődnek a hagyományos, nosztalgikus ízek és formák iránt, de az innovatív termékek is egyre keresettebbek – írja az Origo a csokimikulásokról és a szezonális édességekről szóló cikkben.

8-9 millió csokimikulás fogy Magyarországon december 6-a előtt a kiskereskedelemben (ilusztráció)
Nyolc-kilenc millió csokimikulás fogy Magyarországon december 6-a előtt a kiskereskedelemben (illusztráció) / Fotó: Pixabay

Csokimikulás és szaloncukor: sokféle igényre a kínálat bősége a válasz

A lap szerint Intődy Gábor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára piaci értékelésében úgy látja, hogy egyrészt van egy nagyon erős, tradicionális termékek iránti kereslet – kókuszos és zselés szaloncukor –, lehetőleg hagyományos csomagolásban, de az újítók is megjelentek például a dubaji csoki, a megbolondított töltelékek vagy az aszalt gyümölcsös termékek környékén.

„Mind a két igény létezik. Nem is feltétlenül arról van szó, hogy valaki ilyen, valaki olyan, hanem ez simán megfér egy egyéni ízlésen belül is, vagy a család dönt így, hogy keresik a régit is, az újat is” – idézik a főtitkár Inforádiónak adott nyilatkozatát.

A gyártók pedig alkalmazkodnak, úgy alakítják a kínálatot, hogy mindenki megtalálhassa, amit keres.

Nagyjából 50 milliárd forintos a decemberi magyarországi édességforgalom, melynek sztárjai a klasszikus, valamint a kézműves szaloncukrok, melyekre összesen nagyjából 20 milliárd forintot költünk minden évben, 3-3,5 ezer tonnát vásárolva a karácsony elmaradhatatlan édességéből.

Miként a Világgazdaság a kakaó árának elszállása kapcsán megírta, az édességek árának alakulását a világpiaci szélsőséges kakaóbabárak alapvetően meghatározták. Ez pedig befolyásolta az édességek árait. A főtikár szerint a kakaó ára, ha magasabb szinten is, de stabilizálódott, ez pedig segíti a vállalatokat a következő időszakban költségeik előre tervezésében.

További részletek az Origo cikkében olvashatók.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.