Mohammed ben-Szulajem, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke szerint akár augusztusban bejelenthetik, hogy melyik csapat csatlakozik a Forma–1 mezőnyéhez, ő pedig előnyben részesíti az autógyártókat, szerinte ugyanis egy újabb márka belépése jót tenne a sportágnak. 

A dubaji sportvezető az elmúlt hétvégi, 38. Magyar Nagydíjon adott exkluzív interjút a formula.hu-nak, és azt mondta, egyetlen jelentkezőt sem akartak kizárni anélkül, hogy alaposan átvizsgálták volna a benyújtott pályázati anyagot. 

OCON, Esteban; GASLY, Pierre Mogyoród, 2023. július 23.
Esteban Ocon és Pierre Gasly az Alpine francia versenyzőinek koccanása (b) a rajt után a Forma-1-es Magyar Nagydíjon a mogyoródi Hungaroringen 2023. július 23-án.
MTI/Czeglédi Zsolt
Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

„Nagy nevekről és komoly pénzösszegekről van szó. Az időt rászántuk, az FIA csapata nagyon keményen dolgozott a szándéknyilatkozaton, voltak megbeszéléseink a csapatokkal, ahol áttekintettük a pályázataikat, 

és szerintem négy-hat héten belül meglesz a végleges döntés” 

– nyilatkozta az elnök. Hozzátette: ha valamelyik jelentkező megfelel a követelményeknek, mindent teljesít, és csatlakozni akar az F1-hez, akkor a szabályok keretein belül erre meg kell adni a lehetőséget. 

„Megértem a többi istálló aggodalmát, főleg az anyagi részt, annak elosztását illetően, de én nem azért vagyok itt, hogy bárkit felbosszantsak, hanem azért, hogy a sportág érdekében helyesen cselekedjek. Mi örömmel leülünk mindenkivel és adunk tanácsot, de nem mondhatjuk azt egy nagy csapatnak, amelyik jönni akar az F1-be, hogy menj és vegyél meg egy istállót, különben nem jöhetsz. Ez szerintem helytelen” – jelentette ki Ben-Szulajem. A mezőnyt jelenleg alkotó 10 csapat ugyanakkor egyelőre jellemzően nem támogatja azt, hogy új istálló kerüljön az F1-be, többek között biztonsági okokra hivatkozva. 

„A biztonság az FIA számára mindennél fontosabb, és amikor erről van szó, a biztonsági részlegünk azt mondja, hogy 11-12 csapattal is biztonságos. Nem értem a negatív hozzáállást. 

Hallottam és olvastam korábban, hogy a Liberty Media is szívesen látna 11. istállót, tehát úgy tűnik, hogy mindketten a sport érdekeit nézzük és annak fenntarthatóságát, mert így több lesz az üzlet a promóter számára is” – mondta. Mohammed ben-Szulajem arról is beszélt, hogy a 2026-tól bevezetendő motorszabályokat elfogadták és aláírták a csapatok, így – bár az FIA mindig meghallgatja az ötleteket – azok megváltoztatására nincs valós esély. 

 

Vajon az Audi csatlakozott volna, ha ugyanazok maradnak a szabályok? Ha mindig bezárjuk az ajtókat és nem engedünk be senkit, az talán jó a mostani csapatoknak és gyártóknak, de akkor nem jutunk előrébb, ugyanitt maradunk

 

– fejtegette az elnök. „Irányító testületként teljes felelősséggel tartozunk a szabályozási döntések meghozataláért, a 2026-os motorszabály pedig szabályozói döntés. Természetesen minden érdekelt féllel egyeztetünk, de végső soron ez az FIA felelőssége.” 

A dubaji sportvezető azt is elmondta, hogy a célja egy erős, stabil, egyértelmű és átlátható nemzetközi szövetség felépítése, és hangot adott annak a véleményének, hogy a Forma–1 jogtulajdonosa, a Liberty Media, valamint a csapatok is biztonságban érezhetik magukat, ha az FIA erős és mindig, mindenkivel szemben sportszerű. 

Megszólalt a Herendi, miután a Hungaroringen összetörték a legendás trófeát – a kommentelők dühösek

Újra elkészítik Max Verstappen trófeáját, amit a Magyar Nagydíj második helyezettje, Lando Norris pezsgőnyitás közben tört el.