BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Adatlopás miatt aggódtak a legtöbben tavaly

Adathalászattal kapcsolatban fordultak tavaly a leggyakrabban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Internet Hotline jogsegélyszolgálatához (IH) – mondta Takách-Batta Zsuzsanna, a hatóság kommunikációs igazgatója csütörtök reggel az M1-en.

Az interneten jogtalanul megosztott képek és videók vagy akár szöveges tartalmak ellen lépnek fel februári kampányukban, hogy tudatosítsák a jogsértés tényét, illetve fontos üzenetként fogalmazódik meg, hogy a jogsérelmeket a neten sem kell eltűrni, azokra léteznek technikai és jogorvoslati megoldások – mondta Takách-Batta Zsuzsanna. Hozzátette,

a szolgálathoz korábban a hozzájárulás nélkül közzétett tartalom miatt fordultak a leggyakrabban az emberek, a Hotline-on ez a kettő a legtöbbször igénybe vett bejelentési kategória.

Fotó: Shutterstock

A 2011 óta működő Internet Hotline az NMHH jogsegélyszolgálata, amely internetes jogsérelmek megoldásában segít a bejelentőknek kilenc kategóriában. Ezek: adathalászat, zaklatás, hozzájárulás nélkül közzétett tartalom, drogfogyasztásra, terrorizmusra buzdító, rasszista, erőszakos vagy pedofil tartalom és egyéb, a kiskorúakra veszélyes tartalom.

Az ügyintézés nem hatósági eljárás, az IH levélben kéri fel a jogsértő tartalmak eltávolítására a tartalom- vagy tárhelyszolgáltatókat.

2011 óta több mint négyezer-ötszáz bejelentés ügyében jártak el. A szolgálat weboldalán mobileszközről is könnyen lehet bejelentést tenni, akár névtelenül is.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.