Negyven-ötven százalékos, sőt, megkétszereződött repülőjegy-átlagárakra is van példa az egyes európai városokba közlekedő járatokon, ennek ellenére várakozáson felüli a kereslet, már a Covid előttit közelítette az első fél évben, és hamarosan el is érheti azt – mondta Horváth Balázs, a Repjegy.hu oldalt üzemeltető Weco-Travel ügyvezetője a VG Óperencia podcastnak nyilatkozva.

Horváth Balázs, Repjegy.hu, We-Co Travel ügyvezető óperencia podcast
 

Még mindig Londonba vásárolják a magyarok a legtöbb repülőjegyet, de a Brexit hatása már érződik, harmadával kevesebben utaznak az angol fővárosba munka és tanulás céljából. Ugyanakkor a hagyományosan toplistás, ugyancsak az élbolyban szereplő 

Amszterdamba 20 százalékkal tovább nőtt idén a kereslet a repülőjegyek piacán.

A turisztikai főszezonban a török és görög szigetek, valamint Egyiptom is toplistás úti cél, ha a charterjárattal összesített statisztikát vesszük alapul, a turisztikai célú egyéni utazások során azonban más a sorrend.

Naples,,Italy.,View,Of,The,Gulf,Of,Naples,From,The
Nápoly a magyar turisták körében berobbant a keresési listákon. 
Fotó: Shutterstock

Idén Nápolyba 80 százalékkal, Milánóba 50 százalékkal több jegyet értékesítettek az első fél évben, mint 2019-ben.

A rendkívül népszerű olasz, spanyol és francia városok mellett tavasszal Tel-Aviv is listavezető volt, a pünkösd környékén elérhető 15 ezer forint körüli repülőjegyárak miatt.

A fapados repülőjegyek aranykora ugyanakkor lejárt, ma már nem lehet tömegével olyan olcsó jegyeket kifogni, mint néhány éve,

és a telített járatok miatt arra is kevés az esély – de előfordul –, hogy sikerül elcsípni egy-egy last minute ajánlatot – hangsúlyozta Horváth Balázs.

A rugalmas járattervezéseket a megnövekedett költségek miatt vezették be a légitársaságok, de épp a növekvő utasszám miatt egyre ritkább, hogy kihasználatlanság miatt járatokat törölnének és utasokat ültetnének át más járatokra.

Repülőjegyek: mutatjuk az árakat a legnépszerűbb városokba

Az európai repülőjáratok fele késett, sokat töröltek, a pandémia alatti elbocsátások miatt kialakult létszámhiány kaotikus helyzetekhez vezetett tavaly, amikor földön hagyott utasokról és elkallódott poggyászokról szóltak a hírek. Az idei év békésebben indult, kevesebb a spontán járattörlés, de kevesebb a meghirdetett járat is.

A nagy áremelkedések mögött meglepően nagy keresletet tapasztalnak a Repjegy.hu értékesítői is, akik óvatosan tervezték az idei évet az itthon és máshol is érzékelhetően megnőtt miatt, de 

május–júniusban is túlszárnyalták a tavalyi boomot, alig 10 százalékkal van a forgalom a 2019-es rekordév alatt. 

Előfordulhat, hogy ha továbbra sem csillapodik a július első egy-két hetében szokatlanul intenzív kereslet, akkor lesznek a rekordévet meghaladó időszakok is.
 

Big,Ben,And,Houses,Of,Parliament,,London,,Uk
Londonba harmadával kevesebb repülőjegy fogy, mint a Brexit előtt.
Fotó: Shutterstock

A foglalási ablakot is összehasonlították a 2019-essel, és 

ma már nem igazán van eltérés, vagyis a foglalási és utazási szokások visszarendeződtek

– mondta Horváth Balázs,

Most még mindig viszonylag erős a forint, érdemes repülőjegyet venni, az árak alacsonyabbak emiatt, mint év elején, a drága euró időszakában voltak. Szállást foglalni is jó áron lehet előre, jobb árakat adnak meg a hosszabb távon elköteleződőknek a vendégfogadók.

A jelenlegi tendenciák alapján 

a biztosan eltervezett utazásokra másfél-két hónappal előre már érdemes repülőjegyet vásárolni, a tapasztalatok szerint az idő előrehaladtával nem lesznek olcsóbbak a helyek.

A repülőjegyek tömegpiaca az európai városokba 60–100 ezer forint között van – ezek retúrjegyek –, az Amerikai Egyesült Államokba viszont továbbra sem lehet Budapestről közvetlenül repülni. A Repjegy.hu illetékesétől megtudtuk, hogy a kínai nyitást mindkét oldalon nagyon várják, az ottani városok a magyar turistáknak is izgalmas célpontok lehetnek.