A vártnál nagyobbat kaszált a Nike
Elemzők által vártnál jelentősebben nőtt a Nike amerikai sportszergyártó negyedéves profitja és bevétele, különösen az online eladások megugrására a koronavírus-járvány hatására.
A cég azt közölte, hogy a november végével záródott pénzügyi második negyedévében az adózott eredménye 1 milliárd 251 millió dollár, részvényenként 78 cent lett, ami 12 százalékkal több az egy évvel korábbi 1 milliárd 115 millió dollárnál.
A világ vezető edzőcipő-, sportruházat- és sportszergyártójának a bevétel 9 százalékkal, 11 milliárd 243 millió dollárra nőtt.
Elemzők kisebb, 63 cent részvényarányos negyedéves profitra és szerényebb, 10 milliárd 550 millió dollár bevételre számítottak.

A november végével záródott három hónapban az online eladások 84 százalékkal nőttek, árfolyamhatásoktól kiigazítva pedig 80 százalékkal bővültek éves szinten.
A Nike bevétele
A pénzügyi év első hat hónapjában a profit 12 százalékkal, 2 milliárd 769 millió dollárra, a bevétel pedig 4 százalékkal, 21 milliárd 837 millió dollárra bővült.
A Nike piaci tőkeértéke az év eleje óta 35,5 százalékkal, 215,5 milliárd dollárra emelkedett.


