Kérdésessé vált az egri Bosch gyár jövője
A Világgazdaság információi szerint végleges döntés még nincs a kérdésben – erre utal, hogy Christian Sobottka, a Robert Bosch Automotive Steering GmbH elnöke úgy nyilatkozott, hogy a következő hónapokban megvizsgálják, melyik intézkedési terv szolgálná legjobban az üzleti egység hosszú távú érdekeit. A jelenleg zajló szerkezetátalakítási erőfeszítések felerősítése mellett az eladás lehetőségét is fontolgatja a cég – mondta az elnök.

Forrás: MTI
Az átszervezésre a cég szerint azért van szükség, mert bár a következő években a hagyományos személyautó kormányoszlopai iránti igény határozott fejlődést fog mutatni, de régóta erős a piaci nyomás: új beszállítók kezdték meg működésüket a piacon, s ez az árak jelentős zuhanását eredményezte. A tervezési és gyártási tevékenységre nehezedő, már eddig is nagy költségnyomás ezzel még tovább nőtt. Az egri céget 2003-ban alapították, és több mint tíz éven át összeszerelést, illetve felújítást végeztek.
A cégcsoport 2012-ben döntött úgy, hogy a magyar leányvállalat tevékenységét a hidraulikus mellett elektromos kormányművek összeszerelésével, valamint alkatrészgyártással is bővíti. A gyártásra 2014-ben új üzemet építettek Makláron, ahol 2015 májusában megkezdődött az elektromos kormányművekhez készülő fogaslécek és kormányanyák sorozatgyártása. Így a vállalat Eger-Maklár székhelyű vállalkozássá nőtte ki magát.
A termelés jövőjével kapcsolatos mérlegelés – esetleges értékesítés – tehát csak a hagyományos kormányoszlopok gyártását, vagyis az egri vállalkozást és körülbelül 100-150 munkavállalót érintene. Információink szerint ezt a részleget leválasztanák a Robert Bosch Automotive Steeringről, és a jövő év elejére egy 100 százalékban Bosch-tulajdonú cégbe szerveznék ki, miközben az elektromos kormánymű gyártását, vagyis a maklári telephelyet érintetlenül hagynák.