BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az életünk részévé vált a Black Friday

Már nem egy nap, hanem majd egy egész hónap telik el a Black Friday jegyében, a műszaki cikkek iránti hagyományosan erős kereslettel pedig immár a lakberendezési termékek népszerűsége is felveszi a versenyt.

Csaknem fél évszázados amerikai hagyomány a hálaadást követő fekete péntek (Black Friday), a vásárlás ünnepe, amelyre nagy leárazásokkal készülnek a kereskedők. Magyarországra 2012-ben tört be az őrület, a háztartási gépektől a kozmetikumokig ilyenkor akár 70-80 százalékos kedvezménnyel is meg lehet kapni a különféle árucikkeket. Bár a Black Friday az idén hivatalosan november 29-re esik, az esemény már rég nem egyetlen napról vagy egy hétvégéről szól, hanem három héten keresztül zajlik. Kis túlzással egész novemberben jókora kedvezmények mellett lehet válogatni a bevásárlóközpontok és webáruházak árukészletéből, világszerte ez az időszak egyúttal a karácsonyi szezon kezdete a kereskedelemben.

Forrás: MTI / Balázs Attila

Magyar sajátosság, hogy a vevők az akciós napon hajlandók az eredetileg megvásárolni kívánt terméknél drágábbat is megvenni, ha arra a készülékre nagyobb mértékű kedvezmény van, mint az olcsóbbra. A hazai e-kereskedelem meghatározó szereplői közül az Extreme Digital nyitotta a sort múlt pénteken. A társaság úgy összegzett a Világgazdaság megkeresésére, hogy ebben az évben a legnagyobb bevételeket a szárítógépek és a játékkonzolok generálták, az értékesített darabszám alapján azonban idén a barkácstermékek – különösen az akkumulátoros csavarhúzók, a szén-monoxid-érzékelők, a lombfújók és a magasnyomású mosók – voltak a legnépszerűbbek. Érdekesség, hogy egy vásárló mintegy nyolcmillió forintért rendelt egy nagyobb lakás teljes berendezéséhez szükséges cikkeket, a többi közt konyhai gépeket, tévéket, számítógépet és egy komplett házimozi-rendszert.

A reggel fél hat és éjfél között zajló Black Fridayen a tavalyi fekete pénteki forgalmat az idén már este fél nyolcra teljesítette az Extreme Digital, de éjfélig még nagyszámú rendelés futott be. Az utolsó órákban a nagy képernyős tévék fogytak a legnagyobb mennyiségben, de zajszűrős fejhallgató és okostelefon is került a legkeresettebb termékek közé.

 

A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.