Financial Times
A menekültek kísérletei, hogy a Csatorna-alagúton át jussanak Franciaországból Nagy-Britanniába, megszakítanak egy létfontosságú szállítási vonalat, aláássák a bevándorlás ellenőrzését, és életveszélyesek. A francia vasút több ezer tehervonatot tartott vissza november óta, fontos cégek visszatértek a közúti szállításra. A brit vasút-üzemeltető társaság, az SNCF és az alagutat üzemeltető cég veszteséget szenved. Az alagút forgalmának megzavarása újabb csapás a brit kormány tízéves szállításpolitikai tervére, amelynek fő célja a teherforgalom 80 százalékának sínre terelése. A biztonság is veszélyben van: februárban egy illegális bevándorlócsoport elvágta egy szerelvény fő fékkábelét, hogy megállítsa, amikor a vonat átjutott az alagúton. A legutóbbi másfél évben több menekülő szenvedett halálos balesetet. Ezekért az állapotokért Franciaország a felelős. A francia hatóságok nem hajlandók áthelyezni azt a vöröskeresztes tábort, ahol a menekülők átkelés előtt gyülekeznek. Nem vezényelnek a bejárat közelébe elég rendőrt sem. Franciaország nem mindig teljesíti azt a nemzetközi jogi kötelezettségét, hogy gondoskodjon róla: semmi se akadályozza a javak szabad mozgását. Változtatni kell a dublini egyezményen, amely szerint Franciaországnak csak akkor van köze a menekülőkhöz, ha menedékjogért folyamodnak hatóságaikhoz. Ezért érdekük, hogy továbbengedjék a menekülteket, akik inkább Nagy-Britanniába törekednek. Tony Blairnek nagyobb nyomást kellene gyakorolnia Párizsra. Itt az ideje komolyan venni a problémát.
Süddeutsche Zeitung
A Deutsche Telekom veszteségei ellenére az eddigi összegű osztalékot akarja fizetni. Ez a jövőre kiállított csekk volna. A gazdaság logikája szerint azonban az osztalék a vállalat aktuális teljesítőképességét mutatja. Ebből a szempontból a felügyelőbizottságnak és az igazgatótanácsnak nem volna más választása, mint a közgyűlésnek a 2001. évi osztalék 40 százalékos csökkentését javasolni. Tény ugyanis, hogy a cégnek az elmúlt 12 hónap alatt működésének minden javítása ellenére sem sikerült az amortizációt és a kamatot megtérítenie. A 2002-re tervezett rendkívüli bevételek pedig még nem láthatók. A vállalat és a részvényesek közötti viszonyt a változatlan osztalék nem javítaná, megtanulták már, hogy a társaság részvénye kockázatos, T-kötvény nincs. Ezért inkább biztosak akarnak lenni abban, hogy hosszú távon az osztalékukat nem vagyonvesztésből, hanem nyereségből fizetik.
Handelsblatt
A berlini nemzetközi idegenforgalmi vásár (ITB) vége felé a szakemberek leginkább a nyilvános napok közönségáradatát figyelték, s ebből próbálták megítélni, milyen évad várható. Sokan úgy érezték, az utazások iránti érdeklődés csökkent. A terrorizmustól való félelemnél inkább fékezte az utazási kedvet a lanyha konjunktúra. Aki a munkahelyét félti, nem üdül. A Német Utazási Irodák és Utazásszervezők Szövetségének elnöke szerint "későn foglaltatnak szállást, de legalább foglaltatnak". A nagy cégek kapacitásaikat már erősen megnyirbálták, de nyugtalanságukat csak leplezik. Az utazás romlandó áru, az eladatlan ülőhely nem raktározható. Ezért csak idő kérdése, mikor jelennek meg az árengedmények, ha a kereslet gyenge marad. Az utazásszervezőknek főleg a Földközi-tenger környékén nyaralókra van szükségük. A HVB bank jelentése szerint a tavalyitól elmaradó kereslet ellenére nem lesz összeomlás. Ha a konjunktúra miatti aggodalom elmúlik, az "üdülésáru" kilátásai továbbra is kedvezőek lesznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.