Az elődbank IRB-től örökölt s jelenleg is folyó perekről a bankvezető elmondta: ma még nem tervezhető az az összeg, amenynyibe ezek esetleges elbukása kerülne a banknak. Ugyanakkor tájékoztatása szerint az OTP által az IRB-ért korábban fizetett 750 millió koronából a szlovák kormány e célra elkülönített számláján lévő 250 milliós öszszegen felüli esetleges kifizetésekre is garanciákat vállalt a pozsonyi kabinet. Miután azonban a banknak sem érdeke, hogy az elhúzódó bírósági procedúráktól legyen hangos a szlovák (és a magyar) sajtó, az OTP Banka Slovensko komoly erőfeszítéseket tesz a peren kívüli megállapodásokra a vele vitában lévőkkel.
Hodossy szerint a bank belső átalakításának eddigi sikere elsősorban az IRB-t átvilágító OTP-szakemberek jó munkáját dicséri, ám a banki szakember integrációs tanácsadójuk munkájával is elégedett. Az átalakulás fő színtere jelenleg a fiókhálózat: az irodáknak naponta kell jelenteniük az előírt feladatok teljesítését, hetente pedig ezeket a bank irányítóival kiértékelik. A fiókok számára szó szerint létkérdés a tervek teljesítése, hiszen először októberben, majd decemberben vetik össze a teljes hálózat teljesítményét, s a legjobbak munkáját jóval kedvezőbb fizetési kondíciókkal honorálják a jövő évtől kezdve a banknál. Hodossy Károly elmondta, személy szerint őt és munkatársait is meglepte, hogy milyen kedvező, tettrekész hangulat fogadta őket a banki hálózatban, a munkatársak, helyi vezetők elhivatottságát szerinte jól mutatja, hogy csak néhány esetben kellett változást eszközölniük a fiókirányítók között. A bankvezető reméli, az eddigi jó tapasztalatok megismétlődnek az elkövetkező hetekben is, amikor a bankközpont és a menedzsment munkájának átalakítása lesz napirenden.
A bank a tulajdonosváltás után nagyon jól indult: az elmúlt hetekben a szlovák piacon eddig versenytárs nélküli termékükkel, a folyószámlát, bankkártyát és automatikus folyószámla-hitelkeretet biztosító úgynevezett OTP Kontó számlacsomaggal 7000 új lakossági ügyfélre tettek szert, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt 7 hét alatt 10 százalékkal növekedjen az ügyfélállomány. A bankvezető szerint ebben a sikerben vélhetően benne vannak azok a magyar nemzetiségű szlovák polgárok, akik bizalmat szavaztak a "magyar banknak", ám Hodossy Károly szerint ezt csak versenyképes termékekkel lehet fenntartani. "Nem élhetünk vissza a bankot szívük szerint választó ügyfelek bizalmával" - mondja. Ami a vállalati ügyfeleket illeti, itt az OTP Banka Slovensko még nehezebb versenyre készülhet, hiszen a vállalati életben már most sincs helye az érzelmeknek. A Szlovákiában beruházó magyar cégek nagyon jók, velük üzleti kapcsolatba kerülni minden helyi bank érdeke - vélekedik Hodossy Károly. Az OTP szlovákiai bankja épp ezért az elmúlt időszakban komoly felméréseket készített a felmerülő igényekről, s ennek kapcsán határozta meg fejlesztési irányait. Így született meg az elhatározás, hogy az elkövetkező időben mind több vállalati partnerüket szeretnék saját ügyfélterminállal ellátni - mondja az OTP Banka Slovensko vezérigazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.