BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem élnek vissza a bizalommal

Az év végéig ad instrukciókat, jelöl ki feladatokat az a napra pontosan meghatározott menetrend, amelynek alapján szlovák és magyar bankszakemberek az OTP Banka Slovensko átformálásán működnek. Hodossy Károly, a pénzintézet vezérigazgatója szerint azzal, hogy a magyar anyabank a múlt héten az előzetes vállalását teljesítve egymilliárd koronával megemelte a szlovák pénzintézet alaptőkéjét, a privatizáció végleg lezártnak tekintendő.
2002.09.23., hétfő 00:00

Az elődbank IRB-től örökölt s jelenleg is folyó perekről a bankvezető elmondta: ma még nem tervezhető az az összeg, amenynyibe ezek esetleges elbukása kerülne a banknak. Ugyanakkor tájékoztatása szerint az OTP által az IRB-ért korábban fizetett 750 millió koronából a szlovák kormány e célra elkülönített számláján lévő 250 milliós öszszegen felüli esetleges kifizetésekre is garanciákat vállalt a pozsonyi kabinet. Miután azonban a banknak sem érdeke, hogy az elhúzódó bírósági procedúráktól legyen hangos a szlovák (és a magyar) sajtó, az OTP Banka Slovensko komoly erőfeszítéseket tesz a peren kívüli megállapodásokra a vele vitában lévőkkel.

Hodossy szerint a bank belső átalakításának eddigi sikere elsősorban az IRB-t átvilágító OTP-szakemberek jó munkáját dicséri, ám a banki szakember integrációs tanácsadójuk munkájával is elégedett. Az átalakulás fő színtere jelenleg a fiókhálózat: az irodáknak naponta kell jelenteniük az előírt feladatok teljesítését, hetente pedig ezeket a bank irányítóival kiértékelik. A fiókok számára szó szerint létkérdés a tervek teljesítése, hiszen először októberben, majd decemberben vetik össze a teljes hálózat teljesítményét, s a legjobbak munkáját jóval kedvezőbb fizetési kondíciókkal honorálják a jövő évtől kezdve a banknál. Hodossy Károly elmondta, személy szerint őt és munkatársait is meglepte, hogy milyen kedvező, tettrekész hangulat fogadta őket a banki hálózatban, a munkatársak, helyi vezetők elhivatottságát szerinte jól mutatja, hogy csak néhány esetben kellett változást eszközölniük a fiókirányítók között. A bankvezető reméli, az eddigi jó tapasztalatok megismétlődnek az elkövetkező hetekben is, amikor a bankközpont és a menedzsment munkájának átalakítása lesz napirenden.

A bank a tulajdonosváltás után nagyon jól indult: az elmúlt hetekben a szlovák piacon eddig versenytárs nélküli termékükkel, a folyószámlát, bankkártyát és automatikus folyószámla-hitelkeretet biztosító úgynevezett OTP Kontó számlacsomaggal 7000 új lakossági ügyfélre tettek szert, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt 7 hét alatt 10 százalékkal növekedjen az ügyfélállomány. A bankvezető szerint ebben a sikerben vélhetően benne vannak azok a magyar nemzetiségű szlovák polgárok, akik bizalmat szavaztak a "magyar banknak", ám Hodossy Károly szerint ezt csak versenyképes termékekkel lehet fenntartani. "Nem élhetünk vissza a bankot szívük szerint választó ügyfelek bizalmával" - mondja. Ami a vállalati ügyfeleket illeti, itt az OTP Banka Slovensko még nehezebb versenyre készülhet, hiszen a vállalati életben már most sincs helye az érzelmeknek. A Szlovákiában beruházó magyar cégek nagyon jók, velük üzleti kapcsolatba kerülni minden helyi bank érdeke - vélekedik Hodossy Károly. Az OTP szlovákiai bankja épp ezért az elmúlt időszakban komoly felméréseket készített a felmerülő igényekről, s ennek kapcsán határozta meg fejlesztési irányait. Így született meg az elhatározás, hogy az elkövetkező időben mind több vállalati partnerüket szeretnék saját ügyfélterminállal ellátni - mondja az OTP Banka Slovensko vezérigazgatója.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.