A Budapesti Nap ötletét sajátjának tudó Andrea von Finckenstein még a Bertelsmann AG német médiavállalat cégeladási és -vásárlási szakértőjeként ismerkedett meg a kelet-európai, közte a magyar sajtópiaccal. A fővárosi lapindítás ötlete először akkor vetődött fel a német származású férje révén 800 éves történelmi múltú nemesi nevet viselő üzletasszonyban, amikor kiderült, hogy a Bertelsmann-nak kartelljogi problémák miatt ki kell lépnie a Népszabadság tulajdonosi köréből. A huszonhárom éve külföldön élő Andrea von Finckenstein persze nem titkolja azt sem, ott lakozik benne a hazai piacon való bizonyítási vágy is, egyébként pedig úgy véli: a kihívás azért is nagy, mert a Budapesti Nap sajtóreformot jelenthet. Mint mondja, ha az üzlet sikeresnek bizonyul, akkor Magyarországon a mindenkori piaci erők döntenek a szereplők pozícióiról, nem pedig a politikai kényszerek. A magyar sajtópiac strukturálisan az elmúlt tíz évben mindössze mérsékelt változásokon ment át, a piacon lévő nagy üzleti résbe lépett be a Budapesti Nap. A fővárosnak eddig nem volt saját lapja, pedig a világban minden magát valamire is tartó nagyváros fel tudja mutatni a saját orgánumát - véli Andrea von Finckenstein.
A Budapesti Nap piacra lépését mindenesetre nagy titokban készítették elő, pedig, mint az üzletasszony elárulta, már másfél éve megvan a terv, és ezt az időt használták fel a projekt megvalósításához. A vállalkozás üzletfilozófiája szerint azonban az elődleges cél a siker, nem pedig a feltűnés. Lassan, alulról építkezve valósították meg az ötletet, az üzleti tervet pedig öt évre készítették elő. A teljes lapkészítést a menedzsment irányítja, így reményeik szerint stabillá lehet tenni az előfizetői létszámot, ami pedig monopolistává teheti a budapesti hirdetési piacon a lapot. A kiadó saját, nagy létszámú előfizetői értékesítési csapattal toborozza a fővárosi előfizetőket.
A közvetlenül Andrea von Finckenstein által válogatott szerkesztői gárda szervezete is eltér a hagyományos magyar újságírói gyakorlattól: a napi feladatokat ellátó központi szerkesztőséget ugyanis kiegészíti egy külön csapat, amely nagyobb háttéranyagokkal szolgálja ki azt.
A szervezeti egység mellett a hírszolgáltatásban is sajátos megoldást választott az új lap. Andrea Von Finckenstein szerint az emberekhez közel kell férkőzni, és meg kell tudni, mi az, ami igazán érdekli azt a 2,7 millió embert, aki a fővárosban és annak 20 km-es agglomerációjában él. A magyar sajtóban 60 százalékban MTI-híreket dolgoznak fel, amelyeket általában még valamilyen politikai indíttatásból módosítanak is. A Budapesti Nap legfeljebb két politikai jellegű oldalt tartalmaz lapszámonként, sokkal nagyobb hangsúlyt kap a politikánál a haszonelvűség alapján történő szerkesztés, azaz az információkból a budapestiek hasznára szolgáló tartalmak nyomatékosítása.
Kockázat nincs, a saját terjesztési hálózat a biztosíték. E nélkül az alap nélkül nincsen piacképes regionális lap - véli Andrea von Finckenstein. A szervezeti és technikai háttérrel gyorsan kézbesíthetők az első példányszámok - sorolja az előnyök közé a digitalizált és mobilis terjesztési rendszert. Szerinte nem jelent hátrányt az sem, hogy saját tőkéből valósítja meg újabb médiavállalkozását a Budapesti Piac Rt., a cég ugyanis nagyon stabil.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.