Hatalmas bevételkiesést eredményezhet az európai uniós tagországok hirdetési piacán, amennyiben az Európai Parlamentnek a dohányreklám tiltását javasló direktívája célba ér. Márpedig a napokban megszavazott tervezet szerint az EU azt kérné tagországaitól, hogy a cigaretták reklámozása terén 2005-től kollektíven éljenek a tilalommal sajtóban, óriásposzteren egyaránt.
A dohányosok partvonalra szorítását követően úgy tűnik tehát, Európában egyetlen helye sincs a cigarettareklámoknak. Márpedig a televíziókból és a rádiókból korábban kiebrudalt cigarettareklámok eddig is komoly pénzügyi veszteséget generáltak. Igaz, éppen emiatt gazdagodhatott a nyomtatott média és a szabadtéri reklámhordozók.
A vesztesek oldalára kerülnek a dohánygyárak is, hiszen kiábrándítóan kicsi az esélye annak, hogy újabb és az eddigieknél hatékonyabb marketingkommunikációs eszközzel helyettesítsék a jól bevált "rábeszélőgépeket".
A már korábban "füsttelenített" magyar médiumokat, dohánygyárakat és eszköztulajdonosokat ugyanakkor nem érinti a szabályozás, bár a Magyar Grand Prix cigarettareklámai veszélybe kerülnek az uniós csatlakozás után. A hazai módosított jogszabályok tavaly nyáron túlléptek a legszigorúbb, dohányreklám-közzétételt megtiltó uniós országok szabályzatán is: a legerősebb ellenállási fajtát választva a televízióból, rádióból, sajtóból és szabadtérről egyaránt kitiltották a dohányreklámokat. Arra azonban gondosan ügyeltek, hogy a "legfüstösebb" sportrendezvényünkön, a Forma-1-en továbbra is több száz millió forintos bevételt hozzon a dohányreklám. A Magyar Grand Prix ideje alatt még jövő nyáron, sőt akár utána is ott viríthatnak a nem éppen bagót hozó dohányreklámok, egészen addig, amíg az EU nem ül a volán mögé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.