A kilencvenes évek végén írt UPC üzleti terv szerint ma Európa-szerte a kábeltévés hálózaton nemcsak tévéznünk illene, hanem legalább internetezni, telefonálni és interaktív televíziós adásokat is nézni. Ezért vaskos havidíjat fizetnénk, de még mindig jobban járnánk, mint ha az említett szolgáltatásokat külön-külön, más technológiai csatornákon keresztül vennénk meg.
Ezzel szemben a döntő többség még mindig "csak" tévézik, ez pedig csődvédelem alá kényszeríti a UPC-t Amerikában és Hollandiában. A jövőről alkotott vízió valószínűleg megállja a helyét, az időzítésbe azonban súlyos hiba csúszott. A kábeles internet kezd ugyan terjedni, a telefon és a digitális tévé viszont még nem lett olyan kapós szolgáltatás, mint azt várták. Az előfizetőknek szánt komplett csomag nem áll össze, így a bevételek is csak csordogálnak az amszterdami központba.
A UPC jókora adósságcsapdába került, de hiba lenne túl korán temetni. A 8 millió európai háztartást elérő, döntő részben korszerűsített óriási hálózat még mindig elég ígéretes ahhoz, hogy a pénzükért futó hitelező bankokat meggyőzze, érdemes a kinnlevőségeiket tulajdonrészre cserélni. A gyors felfutás stratégiáját most a hosszú távú tervezés váltja fel.
Lesz kábeles internet, csak még meg kell küzdenie a hasonlóan gyors, telefonos, szélessávú ADSL-lel az előfizetők kegyeiért. Lesz kábeles telefon, ha sikerül az internettelefon erre alkalmas technológiáját a mainál alaposabban kidolgozni. És végül lesz interaktív televíziózás is, ha sikerül az érdeklődést felkelteni, és elérhető áron megfelelő tartalmat kínálni.
A csődvédelem alatt a UPC magára találhat, miközben John Malone amerikai médiamogul kétharmados ellenőrzése alá is kerül. Malone a bankokkal ellentétben stratégiai befektető, van tőkéje és ideje kivárni a megtérülést. A bevásárlást tökéletesen időzítette a UPC mélypontjára: a társaság piaci értéke a csúcsot jelentő 35 milliárd helyett csupán 36 millió euró körül van. Abban bízik, hogy nem jut Bill Gates sorsára. A Microsoft alapító elnöke a napokban látványosan kifakadt a brit sajtóban. Cége pénzét a felfutás időszakában gyors hasznot remélve kábeltévés társaságokba fektette, de ha most kellene döntenie, inkább az államkötvényeket választaná.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.