Kozsik László
A Forte Rt. vezérigazgatója
Külső tanácsadó
"A távközlési cégek piacán nincs klasszikus értelemben vett verseny. Nem úgy kell elképzelni, hogy jelentkezik egy szolgáltató, s mondjuk összességében 20 vagy 30 százalékkal kedvezményesebb árat ígér. Egy-egy területen azonban - belföldi, külföldi, mobil és vezetékes hívás - olyan megállapodásokat lehet kötni, amelyek előnyösek a cégek számára. Társaságunk a választáshoz külső tanácsadó cég munkáját is igénybe vette, amelynek munkatársai segítettek abban, hogy minden területen az optimális megoldást válasszuk. Fontosnak tartottuk a szakemberek közreműködését, mivel a tapasztalat az, hogy a telefonszolgáltatók ajánlatait a laikusok sok esetben nehezen tudják értelmezni. Cégünk havi telefonszámlája egymillió forintra rúg, de korábban volt olyan időszak, amikor elérte a másfél milliót is, így a megtakarítás számottevő. Úgy gondolom, jogos a kívánalom, hogy egy cégnek ne csak mobil, hanem vezetékes elérhetősége is legyen. Annak hiánya megkérdőjelezheti a vállalkozás megbízhatóságát."
Antoni Péter
A Raab Karcher Tüzép Rt. igazgatóságának elnöke
Rugalmasság
"Három hónappal ezelőtt kötöttünk egy úgynevezett bérelt vonali megállapodást a Matávval, s ezzel jelentősen - évente 25-30 százalékkal - csökkenthetjük telefonköltségeinket. A konstrukció azért is kedvező, mert viszonylag alacsony áron korlátlan internet-hozzáférést is biztosít. A következő években a díjak mérséklődésére számítok, s a szerződésünkben az is szerepel, hogy ebben az esetben a Matáv is kellő rugalmassággal módosítja tarifáját. Cégünknél jelentős összeget emészt fel a telefonköltség, hiszen jó néhány vidéki telephelyünk van, amelyek a szállítókkal, vevőkkel telefonon tartják a kapcsolatot. Nem ellenőrizzük, munkatársaink mennyit telefonálnak, a számlával együtt kapunk egy hívásrészletezést is, s ha mondjuk kiugró tételt - amelynek összege meghaladja a tízezer forintot - látunk, rákérdezünk, hogy annak mi az oka. Nem feltétlenül perdöntő, hogy egy cégnek van-e vezetékes telefonszáma, de az is igaz, hogy bizalmatlanságra adhat okot a mobilszám kizárólagossága."
Reményi Tibor
A Kaba Elzett Rt. vezérigazgatója
Költségcsökkentés
"Lehet érzékelni a versenyt, s vannak olyan területek - például mobilról vezetékes hívás, nemzetközi hívás, internet-hozzáférés -, ahol a szolgáltatóknál kedvezményes árakat lehet elérni, s azáltal az ilyen irányú költségeink akár 10-30 százalékkal is csökkenthetők, ami nem rossz arány. Társaságunknál gyakorlat, hogy odafigyelünk a telefonköltségek alakulására is. A PIN-kód használata lehetővé teszi annak figyelemmel követését, hogy a munkatársak magán- vagy üzleti célú beszélgetéseket folytatnak. Egy bizonyos határon felül az alkalmazottaknak számítaniuk kell arra, hogy a munkahelyen csak saját költségükön intézhetik magáncélú telefonbeszélgetéseiket. Egyetértek azzal, hogy célszerű, ha egy vállalkozásnak nemcsak mobil, hanem vezetékes hozzáférési lehetősége is van. Ez a fax és az internet szempontjából is kézenfekvő. Mivel a vezetékes vonal létesítése ma már egyszerű dolog, nem véletlen, hogy annak hiánya találgatásokra adhat okot."
Balogh Margit
Könyvtárvezető internetes válasza
Stabilitás
"Egyéni felhasználóként érzékelem a versenyt, ami minimális ajánlattételi különbségekben jelenik meg. A szolgáltatások valahol kiegyenlítődnek, akárcsak a banki kamatok és szolgáltatásárak. Elsősorban azok élvezik ennek az előnyeit, akik gyakran és gyorsan váltanak. Én a stabilitást és a folyamatosan jó kiszolgálást szeretem, ami jelenthet folyamatos változást is, de nem ugrálok egyik cégtől a másikhoz. Mobil és vezetékes telefonom is van, számomra ugyanis fontos, hogy mindig elérhető legyek. Úgy vélem, kedvezőbb árakkal teljes lefedettséget érhetnének el a mobilszolgáltatók, főleg olyan vidékeken, ahol a vezetékes telefonszolgáltatás nem megoldott. Jó lenne, ha a fejlesztéshez központi, hazai, illetve európai uniós pályázatokon elnyert forrásokat is igénybe vehetnének a cégek. Azonkívül, hogy drága a telefónia, nem vagyok elégedetlen a szolgáltatásokkal és a kínálattal sem, de szívesen venném, ha különböző, könnyen elérhető információs csomagokkal bővülne a választék."
Antal Attila
A Győri Keksz Kft. informatikai vezetője
Kedvezőbb ajánlat
"A verseny érzékelhető, s elsősorban abban nyilvánul meg, hogy több telefonszolgáltató is megkereste cégünket. Mivel azonban az ajánlatuk nem volt kedvezőbb a jelenleginél, így maradtunk korábbi szolgáltatónknál. Egyes szegmensekben - gondolom, a verseny eredményeképpen is - a Matáv a korábbinál kedvezőbb ajánlatot tett. A változások hatására a költségeink is csökkenni fognak, ami nem elhanyagolható szempont, hiszen a telefonszámlánk havonta több százezer forintra rúg. Remélhetőleg a jövőben a tendencia az lesz, hogy a szolgáltatók árai tovább mérséklődnek. A cégünknél nem ellenőrizzük, hogy a munkatársak milyen telefonhívásokat bonyolítanak le. Úgy gondolom, a telefonálási lehetőséggel nincsenek visszaélések. Az üzleti életben az az elfogadott, hogy egy cégnek vezetékes elérhetősége is legyen, a bankszámláján is kell ilyen telefonszámnak szerepelnie, ezzel is demonstrálva, hogy megbízható, elérhető vállalkozás."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.