BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Érzékeli-e a távközlési cégek versenyét?

A hazai távközlési liberalizációt követően úgy tűnik, nem teljesültek a remények, amelyek drasztikus árcsökkentést vártak a piacon. A cégek mindenesetre keresik a lehetőséget arra, hogyan tudnák telefonköltségeiket csökkenteni, s igyekeznek számukra előnyös szerződést kötni a szolgáltatókkal. Ugyanakkor többen arra számítanak, hogy a tényleges verseny kibontakozásával csökkenhet a szolgáltatások ára.
2003.04.30., szerda 00:00

Kozsik László

A Forte Rt. vezérigazgatója

Külső tanácsadó

"A távközlési cégek piacán nincs klasszikus értelemben vett verseny. Nem úgy kell elképzelni, hogy jelentkezik egy szolgáltató, s mondjuk összességében 20 vagy 30 százalékkal kedvezményesebb árat ígér. Egy-egy területen azonban - belföldi, külföldi, mobil és vezetékes hívás - olyan megállapodásokat lehet kötni, amelyek előnyösek a cégek számára. Társaságunk a választáshoz külső tanácsadó cég munkáját is igénybe vette, amelynek munkatársai segítettek abban, hogy minden területen az optimális megoldást válasszuk. Fontosnak tartottuk a szakemberek közreműködését, mivel a tapasztalat az, hogy a telefonszolgáltatók ajánlatait a laikusok sok esetben nehezen tudják értelmezni. Cégünk havi telefonszámlája egymillió forintra rúg, de korábban volt olyan időszak, amikor elérte a másfél milliót is, így a megtakarítás számottevő. Úgy gondolom, jogos a kívánalom, hogy egy cégnek ne csak mobil, hanem vezetékes elérhetősége is legyen. Annak hiánya megkérdőjelezheti a vállalkozás megbízhatóságát."



Antoni Péter

A Raab Karcher Tüzép Rt. igazgatóságának elnöke

Rugalmasság

"Három hónappal ezelőtt kötöttünk egy úgynevezett bérelt vonali megállapodást a Matávval, s ezzel jelentősen - évente 25-30 százalékkal - csökkenthetjük telefonköltségeinket. A konstrukció azért is kedvező, mert viszonylag alacsony áron korlátlan internet-hozzáférést is biztosít. A következő években a díjak mérséklődésére számítok, s a szerződésünkben az is szerepel, hogy ebben az esetben a Matáv is kellő rugalmassággal módosítja tarifáját. Cégünknél jelentős összeget emészt fel a telefonköltség, hiszen jó néhány vidéki telephelyünk van, amelyek a szállítókkal, vevőkkel telefonon tartják a kapcsolatot. Nem ellenőrizzük, munkatársaink mennyit telefonálnak, a számlával együtt kapunk egy hívásrészletezést is, s ha mondjuk kiugró tételt - amelynek összege meghaladja a tízezer forintot - látunk, rákérdezünk, hogy annak mi az oka. Nem feltétlenül perdöntő, hogy egy cégnek van-e vezetékes telefonszáma, de az is igaz, hogy bizalmatlanságra adhat okot a mobilszám kizárólagossága."



Reményi Tibor

A Kaba Elzett Rt. vezérigazgatója

Költségcsökkentés

"Lehet érzékelni a versenyt, s vannak olyan területek - például mobilról vezetékes hívás, nemzetközi hívás, internet-hozzáférés -, ahol a szolgáltatóknál kedvezményes árakat lehet elérni, s azáltal az ilyen irányú költségeink akár 10-30 százalékkal is csökkenthetők, ami nem rossz arány. Társaságunknál gyakorlat, hogy odafigyelünk a telefonköltségek alakulására is. A PIN-kód használata lehetővé teszi annak figyelemmel követését, hogy a munkatársak magán- vagy üzleti célú beszélgetéseket folytatnak. Egy bizonyos határon felül az alkalmazottaknak számítaniuk kell arra, hogy a munkahelyen csak saját költségükön intézhetik magáncélú telefonbeszélgetéseiket. Egyetértek azzal, hogy célszerű, ha egy vállalkozásnak nemcsak mobil, hanem vezetékes hozzáférési lehetősége is van. Ez a fax és az internet szempontjából is kézenfekvő. Mivel a vezetékes vonal létesítése ma már egyszerű dolog, nem véletlen, hogy annak hiánya találgatásokra adhat okot."



Balogh Margit

Könyvtárvezető internetes válasza

Stabilitás

"Egyéni felhasználóként érzékelem a versenyt, ami minimális ajánlattételi különbségekben jelenik meg. A szolgáltatások valahol kiegyenlítődnek, akárcsak a banki kamatok és szolgáltatásárak. Elsősorban azok élvezik ennek az előnyeit, akik gyakran és gyorsan váltanak. Én a stabilitást és a folyamatosan jó kiszolgálást szeretem, ami jelenthet folyamatos változást is, de nem ugrálok egyik cégtől a másikhoz. Mobil és vezetékes telefonom is van, számomra ugyanis fontos, hogy mindig elérhető legyek. Úgy vélem, kedvezőbb árakkal teljes lefedettséget érhetnének el a mobilszolgáltatók, főleg olyan vidékeken, ahol a vezetékes telefonszolgáltatás nem megoldott. Jó lenne, ha a fejlesztéshez központi, hazai, illetve európai uniós pályázatokon elnyert forrásokat is igénybe vehetnének a cégek. Azonkívül, hogy drága a telefónia, nem vagyok elégedetlen a szolgáltatásokkal és a kínálattal sem, de szívesen venném, ha különböző, könnyen elérhető információs csomagokkal bővülne a választék."



Antal Attila

A Győri Keksz Kft. informatikai vezetője

Kedvezőbb ajánlat

"A verseny érzékelhető, s elsősorban abban nyilvánul meg, hogy több telefonszolgáltató is megkereste cégünket. Mivel azonban az ajánlatuk nem volt kedvezőbb a jelenleginél, így maradtunk korábbi szolgáltatónknál. Egyes szegmensekben - gondolom, a verseny eredményeképpen is - a Matáv a korábbinál kedvezőbb ajánlatot tett. A változások hatására a költségeink is csökkenni fognak, ami nem elhanyagolható szempont, hiszen a telefonszámlánk havonta több százezer forintra rúg. Remélhetőleg a jövőben a tendencia az lesz, hogy a szolgáltatók árai tovább mérséklődnek. A cégünknél nem ellenőrizzük, hogy a munkatársak milyen telefonhívásokat bonyolítanak le. Úgy gondolom, a telefonálási lehetőséggel nincsenek visszaélések. Az üzleti életben az az elfogadott, hogy egy cégnek vezetékes elérhetősége is legyen, a bankszámláján is kell ilyen telefonszámnak szerepelnie, ezzel is demonstrálva, hogy megbízható, elérhető vállalkozás."

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.