Gyorsaság, időzítés, agresszivitás. Ez a három fő jellemzője a májustól a magyar piacra is belépő fapados légitársaságoknak. Nem kétséges, hogy megbolygatják majd a piacot, s akár nem várt folyamatokat is elindíthatnak az üzleti életben és általában is a gazdaságban. Egyelőre csak az biztos, hogy máris elkésett a Malév, ha nincs kész a megfelelő válasza, amit még az idén nyilvánosságra hoz, pénzt és energiát nem kímélve.
A puritán körülményekkel, viszont szuperolcsó jegyekkel operáló fapadosok évek óta tartó térnyerése mögött nem csupán a nagyok gyengélkedése és az uniós liberalizáció áll. Koncepciójuk sikerét a kifinomult piacszegmentáció is garantálja, de legalábbis segíti. A célcsoport pontos körülhatárolása ehhez elengedhetetlen. Kikből áll ez? Azokból, akik még soha sem repültek, de az olcsó árak láttán vállalkoznának erre. Magyarországon több millió ilyen ember él. Aztán azokból, akik a drága jegyárak miatt lemondtak tervükről, noha már majdnem elszánták magukat. És végül azokból, akik a nem túl tehetős cégeknél dolgozva gyakran repülnek, s nem mondhatnak le az utazásról.
Nem szűkíthető le a fapadosok forradalma a légi közlekedésre. Német-, Franciaországban és Nagy-Britanniában eddig kevésbé frekventált városok idegenforgalma is fölzárkózott annak nyomán, hogy megtelepedtek ott a szuperolcsó légitársaságok. Prágából tavaly ősz óta jár Londonba az Easyjet és áprilistól a Germanwings, légügyi szakértők szerint a belvárosi vendéglátóhelyek forgalma nekik is köszönhetően tartja magát a romló külső körülmények ellenére. Az ingatlanszakma több várost fedezett fel magának, iroda- és raktárvárosok nőttek ki Kölnben, Malmőben és Bergamóban, fellendült a helyi hotel- és lakáspiac, hiszen az alkalmazottaknak valahol lakni is kell.
A gazdaság dinamizálásában élenjáró távközlés sem marad érintetlen. A Ryanair telekom céget hozott létre, és akárcsak fő vadászterületén, a telefonpiacon is szeretné letörni az árakat. Jelenleg csak brit földön és egyes Benelux államokban működik, de még az idén belép a hatalmas német és a hozzánk közeli olasz piacra. Onnan már csak egy ugrás a magyar, amire ugyanúgy ráfér ez a szemtelen nyomulás, mint a sokkal fejlettebb uniós országokéra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.