Turbulens időkben sokat számít a hidegvér, a gyorsaság és a határozottság - a jelek szerint egyiknek sincs híján az új Malév-vezér. Neve mellé ugyan egyelőre még nem lehet hosszú felsorolást írni az új munkahelyén hozott intézkedéseiről, de előélete alapján nincs okunk kétségbe vonni, hogy a fenti három tulajdonsággal felvértezve és kellő elszántsággal vetette bele magát az ügyekbe.
Jó értelemben vett ügyekből pedig van elég. Szövetséget kellene végre találni, le kell vezényelni a flottacserét, bővíteni a hálózatot, eközben az agresszív marketing sem ártana. Ilyesfajta gondjai persze aligha voltak a vízműveknél, még kevésbé a pénzintézeteknél. A pénzügyi szféra komótosabb volt, a vízművek külföldi tulajdonosa meg eleve kikötötte, hogy vigye végig a költségcsökkentést és a karcsúsítást. Most össze kell vonnia a szemöldökét, és szívbaj nélkül ki kell húznia egész sorokat a költségvetésből. A Malévnek ugyanis minden fillérre szüksége van. Tőkehelyzete oly siralmas, hogy az év végén akár likviditási gondja is lehet.
Mi van Sándor László tarsolyában, ezt találgatják sokan. Például egy megszorításokkal teli válságterv. Ez nagyon logikusnak tűnik, de a helyzet nem ilyen fekete-fehér. Válságmenedzselési tapasztalata feltételezhetően azt mondatja vele, hogy egyszerre kell védekezni és előremenekülni. Vagyis támadni. Másfél hónap után azt lehet érzékelni, hogy komolyan gondolja ezt. Új járatok, több figyelem az üzletemberekre, rugalmasabb árpolitika és tudatosabb értékesítés. Ezt ígéri a következő hónapokra. Jól hangzik, de nem tekinthetünk el a környezettől, amiben elmondta.
Több oldalról is szorongatják a Malévet. A nagyon rossz tulajdonos ÁPV Rt. becsukta a pénztárcáját, a vetélytársak levitték az árakat, és megjelentek a diszkontcégek is. Még mindig nem tudni, hogy a KLM tényleg hajlandó-e bevinni a gyengélkedő Malévet a SkyTeam szövetségbe. Azt meg csak sejteni lehet, hogy a már benn lévő CSA kemény feltételeket szab majd annak, hogy a térség másik cége is taggá válhasson. Talány, hogy mi lesz a hoszszú távú járatokkal, Sándor László állítólag tesz egy utolsó kísérletet néhány új, távoli célponttal (talán Peking lesz az egyik).
IKEA-s korszakára utalva, építkező típusként ismerik a hozzá közel állók az elnök-vezérigazgatót. Azt mondják: szeret valamit létrehozni, majd rögtön felhagy vele, ha megvalósította. Bennfentesek szerint a Malévnál van mit alkotni. Nem tudni persze, hogy mikor jön el az effajta szakmai kielégülés. Az viszont biztos, hogy lesznek olyanok a cégnél, akiknek nem tetszik a sok, beígért változás. Sándor László igen határozottan mondta, hogy felvállalja az ebből fakadó konfliktusokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.