BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milyen áron?

2004.03.18., csütörtök 00:00

Alacsony díjak - a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások terén ez bejött. Soha nem váltottak annyian biztosítót a gfb kapcsán, mint tavaly, s ez láthatólag a piaci szereplőket is meglepte. A nyerteseket azért, mert adminisztrációs szinten nem voltak felkészülve a rohamra. A váltás veszteseit pedig azért, mert alighanem arra nem gondoltak, hogy meglévő szerződésállományuk immáron két számjeggyel is apadhat.

Tavaly novemberben már felkorbácsolódtak az indulatok, amit az online biztosítási brókerügy váltott ki, ám mindez - mint egyesek fogalmaztak - csupán vihar volt egy pohár vízben. Tény, az új szerződések feldolgozásával a vártnál lassabban haladtak a kisebb cégek. Ezzel ugyan az újonnan érkező ügyfél is szembesülhetett, ám a "vajon jól döntöttem?" kérdés megválaszolására alighanem ő a legkevésbé kompetens. Annál inkább az esetleges karambol másik szenvedő alanya.

Díjat beszedni egy dolog, szolgáltatást nyújtani pedig egy másik - vethetik fel egyesek, ám kérdés: hogyan sikerül megbirkózniuk ezzel a hirtelen jött "teherrel" a gfb-piacon teret nyerőknek. Karambolok márpedig lesznek, kárkifizetések szintúgy, s bár a felelősségbiztosítási üzletág szinte mindegyik piaci szereplőnél nullszaldós avagy veszteséges, azért ennek mértéke aligha lesz mindegy az anyavállalatoknak, amelyek nem éppen türelmükről híresek.

Irreálisan alacsony árak? Kockázattal nem arányos díjak? Az idő alighanem eldönti, hogy valóban erről van-e szó, s ha igen, mennyi ideig lehet felvállalni ezt. Ügyfélbázis szerzésére ugyanis kiválóan alkalmas, ám tartós minőségi szolgáltatás nyújtásához már aligha lehet. Az Európa Biztosító - amely az elmúlt két évben az egyik legalacsonyabb árakkal rukkolt elő a gfb-nél - már lépett. S bár nem mondta ki, de vélhetően 2005-ben már nem ebben az árkategóriában indul.

A gfb-piac pedig megélénkült. A tavalyi nagy mozgást már a nagyobb szereplők sem nézhetik tétlenül. Új termékek, új megoldások - a kihívásokra ezek a válaszok. S mi lesz az árakkal? Valószínűleg be kell látni, hogy az árverseny továbbra is meghatározó tényező marad az ügyfélkör bővítésében, ám emellett a magas színvonalú, komplex szolgáltatásról sem szabad elfeledkezni.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.