Ne tudja a bal kezed, mit tesz a jobb - határozta meg kétezer éve Jézus Krisztus az adakozás legfontosabb alapszabályát. Azon magyar cégek, amelyek egyáltalán részt vesznek bármiféle adományozási tevékenységben, többé-kevésbé meg is felelnek ennek a parancsnak: főleg érzelmi alapon döntenek az adományozásról, a támogatások mértékéről és az adományozott kilétéről is, mint egy mostani felmérésből kiderül. Ha látnak egy jó célt és éppen van pénzük, adnak. És erkölcsileg kétségkívül így a helyes.
Vannak azonban előnyei a tervezett, "üzemszerű" adakozásnak is. A legzseniálisabb csapatépítő tréningnél is többet jelenthet a jó munkahelyi légkör kialakításában, ha egy cég alkalmazottai együtt visznek például játékadományt egy közeli gyermekotthonba. Amerikában már évtizedek óta elemzik a vállalatok társadalmi felelősségét (ami persze sokkal tágabb, mint az adakozás, beletartozik a termelés környezeti fenntarthatósága vagy az alkalmazottak emberi jogainak tiszteletben tartása is). Alapvető megállapítása a kutatásoknak az, hogy nem kidobott pénz az, amit a cégek társadalmi felelősségérzettől áthatva elköltenek. Sokkal inkább befektetés. Amely bőségesen megtérül a vállalat jobb imázsán, az alkalmazottak motiváltságán, a hatékonyabb erőforrás-felhasználáson keresztül.
A hitelesség azonban kulcsfontosságú e téren is. Hiába ültetnek el a cég alkalmazottjai több száz facsemetét kampányszerűen a jó társadalmi kapcsolatok jegyében az egyik szombaton, ha az év többi napján ugyanazon cég teherautói agyonfüstölik a várost. Csak akkor lesz eredménye az ilyen típusú befektetéseknek, ha valóban tiszteletben tartja azokat az elveket a cég, amelyeket adományaival támogat. Magyarul: ha nem képmutató. Mert "a jókedvű adakozót szereti az Isten". És az alkalmazottai, vevői, üzleti partnerei is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.